خبرگزاری کار ایران

فیلیپین – سوان گوران اریکسون؛ ماموریت غیرممکن

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۳۰۲

فیلیپین با سرمربی سوئدی خود یک چالش بزرگ در جام ملت‌ها پیش رو خواهد داشت و البته جذابترین رقابت را با مارچلو لیپی در قامت سرمربی چین به عنوان یک رقیب بزرگ.

به گزارش ایلنا، اسون گوران اریکسون در آستانه شروع سال 2019 میلادی آرزوی غریبی دارد و دوست دارد توجه مردم فیلیپین را که به طور سنتی شیفته بسکتبال هستند، به سمت فوتبال بکشاند. برای این کار او باید بتواند با تیم ملی فیلیپین که برای نخستین بار به جام ملت‌های آسیا رسیده، نتایج خوبی بگیرد.

مربی باسابقه سوئدی که سال‌ها روی نیمکت تیم ملی انگلیس نشسته، هدف تیمش در این مسابقات را عبور از مرحله گروهی دانست و گفت: «با نسلی که در اختیار داریم، می‌توانیم نشان بدهیم که فوتبال فیلیپین هم حرف برای گفتن دارد و صعود از مرحله گروهی در این راه به ما کمک خواهد کرد. رسیدن به مرحله حذفی معنای زیادی برای مردم فیلیپین خواهد داشت.»

اریکسون درباره فرهنگ ورزشی حاکم بر فیلیپین گفت: «در بازی اخیرمان مقابل ویتنام در کنفرانس خبری 70-60 خبرنگار حاضر بودند که پنج یا شش نفر آنها فیلیپینی بودند و بقیه ویتنامی. تفاوت علاقه به فوتبال را همینجا می‌توانید ببینید. تغییر عادات مردم نیاز به زمان دارد.»

قرارداد اریکسون با فیلیپین شش ماهه است و او جانشین تری بوچر انگلیسی شد که حتی برای یک بار هم فرصت نشستن روی نیمکت این تیم را پیدا نکرد. فیلیپین در گروه C مسابقات با کره جنوبی، چین و قرقیزستان همگروه است و بازی با چین با توجه به سابقه رقابت اریکسون و لیپی در فوتبال ایتالیا جذابیت مضاعفی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز