خبرگزاری کار ایران

توضیحات سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد یک گفت‌وگو:

۳۶۳۷ میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی تهاتر و تسویه شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۷۷۵

مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور توضیحاتی را در پاسخ به گفتگویی با عنوان «بودجه ۹۸ کارگران را لگدکوب کرد/بحران در تامین اجتماعی به معنای افزایش فقر است» ارسال کرد.

به گزارش ایلنا، مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور توضیحاتی را در پاسخ به گفتگویی با عنوان « بودجه ۹۸ کارگران را لگدکوب کرد/بحران در تامین اجتماعی به معنای افزایش فقر است» ارسال کرد. 

متن کامل آن به شرح زیر است:

براساس عملکرد ۹ ماهه سال‌جاری مبلغ ۳۶۳۷ میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی به دولت براساس سازوکار جزء (۱) بند (و) تهاتر و تسویه شده است.

اکبر شوکت،‌ فعال کارگری و عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با این خبرگزاری از دیده نشدن پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی در لایحه بودجه ۹۸ و عدم پرداخت بدهی‌های جاری سالیانه خود به این سازمان سخن گفته است که در این ارتباط توضیحات زیر ارائه می‌شود:

در اجرای تکالیف قانونی مندرج در بند (الف) ماده (۱) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اردیبهشت سال ۱۳۹۴ و ماده (۳) آیین‌نامه اجرایی آن، گزارش اولیه بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی، براساس ترتیبات مقرر در قانون مذکور (به تفکیک اشخاص) و بخشنامه‌های صادره توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه می‌شود.

علاوه بر تکلیف فوق، مطابق حکم بند (پ) ماده (۱) قانون فوق‌الذکر، دولت مکلف شده است تا گزارش سالانه بدهی‌ها و مطالبات دولت را پس از تایید سازمان حسابرسی به همراه لایحه بودجه سال بعد کل کشور به مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

براساس آخرین گزارش تهیه شده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تا تاریخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۶، آخرین بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی که دارای تایید سازمان حسابرسی است، حدود ۶۹ هزار میلیارد تومان می‌باشد، که متاسفانه در اخبار، ارقام نجومی بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان عنوان می‌شود که صحیح نیست.

همچنین به استناد جزء (۱) بند (و) تبصره (۵) قانون بودجه سال جاری، به دولت اجازه داده شده است که بدهی‌های قطعی حسابرسی شده خود به اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی را که تا پایان سال ۱۳۹۵ ایجاد شده است با بدهی اشخاص یادشده به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی از طریق تسویه بدهی‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به بانک مرکزی که در چارچوب قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال ۱۳۹۵ ایجاد شده، تا مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسویه کند.

بر اساس عملکرد ۹ ماهه سال‌جاری بند مذکور، مبلغ ۳۶۳۷ میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی به دولت براساس سازوکار جزء (۱) بند (و) تهاتر و تسویه شده است.

در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ نیز ضمن ابقای اجازه استفاده از ظرفیت باقیمانده جزء یادشده، دولت مجاز است تا سقف ۲۰ درصد مبلغ موضوع این جزء را با اولویت‌ به مطالبات حسابرسی‌شده و قطعی سازمان تأمین اجتماعی اختصاص دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز