خبرگزاری کار ایران

سرپرست‌ها، مانع برنامه‌ریزی برای المپیک

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۵۸۸

کمیته دو نفره‎ای که به منظور بررسی برنامه المپیکی فدراسیون‎ها تشکیل شده، برای پیشبرد برنامه‎های خود با مشکل سرپرست‎ها و حضور آنها در فدراسیون‎های مدال‎آور مواجه است.

به گزارش ایلنا، با تاکید ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی و به منظور بررسی اولیه برنامه فدراسیون‌های کاندیدای اعزام به سی و دومین دوره بازی‌های المپیک، کمیته‌ای با حضور مشترک نمایندگان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تشکیل شد. اصغر رحیمی رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک و علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی و نظارت حوزه ورزش وزارت ورزش، به نمایندگی از این دو نهاد مسوول بررسی برنامه‌های فدراسیون‌ها برای بازی‌های المپیک هستند که گویا این روزها با دردسری مواجه شده‌اند.

این کمیته موظف است در نشست‌های جداگانه با فدراسیون‌های المپیکی، برنامه‌های مورد نظر آنها در مسیر المپیک 2020 را بررسی کند و نتیجه را به ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیک ارائه دهد اما بلاتکلیفی و حضور سرپرست به جای رییس در برخی از فدراسیون‌ها عامل بازدارنده برای نشست با آنها شده است.

از میان رشته‌هایی که شانس کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک توکیو را دارند و حتی امید به مدال‌آوری ورزشکاران آنها هم زیاد است، رشته‌هایی مانند کشتی، جودو و کاراته هستند که توسط سرپرست اداره می‌شوند. همین موضوع سد راه برگزاری نشست با این فدراسیون‌ها است چراکه تاکید و ترجیح کمیته دو نفره شکل گرفته و حتی ستاد عالی بر این است تا نشست‌های موردنظر با روسای فدراسیون‌ها برگزار شود که حضور مستمر و ثابت در فدراسیون مربوطه دارند چون ممکن است بعد از جابه‌جایی، نظر روسای تازه‌وارد در ارتباط با برخی برنامه‌ریزی‌ها تفاوت داشته باشد.

اینکه نشست‌های اینچنینی با سرپرستانی برگزار شود که در انتخابات پیش روی فدراسیون‌های خود، جزو کاندیداها هم نیستند، در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف المپیکی کمک حال نیست؛ بنابراین کمیته دو نفره تشکیل شده فعلا برای نشست با فدراسیون‌های المپیکی که سرپرست دارند، برنامه‌ای ندارد.

با این شرایط تنها مساله‌ای که می‌تواند این فدراسیون‌ها را در مسیر اصلی‌شان قرار دهد، برگزاری مجامع انتخاباتی است که این هم میسر نیست، مگر اینکه نگرانی بابت اینکه چه کسی ثبت‌نام کرده یا نکرده، وجود نداشته باشد. تعیین مهلت ثبت‌نام در برخی فدراسیون‌ها به این خاطر عقب افتاده که وضعیت گروه‌بندی‌ها برای ورود به انتخابات مشخص نیست و همین موضوع نگرانی‌هایی برای وزارت ورزش ایجاد کرده است، در حالی ‌که می‌توان تاریخ ثبت‌نام و مجامع را اعلام کرد و کار را به مجامع سپرد تا خودشان بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنند. اگر تعیین‌تکلیف این فدراسیون‌ها به سال بعد موکول شود، حتما زودتر از اردیبهشت امکان برگزاری مجمع فراهم نمی‌شود، در نتیجه فدراسیون‌های المپیکی فرصت زیادی را از دست می‌دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز