خبرگزاری کار ایران

فدراسیون های ناکام پاسخگو باشند؛

سجادی: فوتبال با این نتایج به مقدماتی المپیک نرود / نارضایتی از نتایج جودو و وزنه برداری

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۱۴۸

وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همه شرایط را برای حضور ورزشکاران در بازی های آسیایی فراهم کردند و اگر فدراسیونی نتواند طبق پیش بینی ها نتیجه بگیرد قطعا باید پاسخگوی ناکامی ها باشد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از عملکردبرخی رشته های ورزشی نظیر جودو، وزنه برداری و فوتبال در هفدهمین دوره بازی های آسیایی گفت: فدراسیون ها باید پاسخگوی ناکامی های خود باشند. وی در عین حال گفت تیم امید با این شرایط بهتر است در مسابقات مقدماتی المپیک شرکت نکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرالله سجادی در ارزیابی اش از عملکرد کاروان ورزشی ایران تا روز ششم از هفدهمین دوره بازی های آسیایی گفت: بر اساس پیش بینی هایی که در رشته های مختلف داشتیم تا اینجای کار رشته های تیراندازی، ووشو، قایقرانی، شمشیربازی موفق بودیم. البته اگر بخواهیم ارزیابی دقیق تری داشته باشیم در جودو نتوانستیم انتظارات را برآورده کنیم و نتایج قابل قبولی نیست. در وزنه برداری هم باید مدال های بیشتری می گرفتیم اما این اتفاق نیفتاد و آنها عملکرد متوسطی داشتند.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد وزنه برداران ایران منتظر هستند تا رقیبان شان وزنه ها را بیندازند و بعد مدال بگیرند، گفت: قطعا هیچ وزنه برداری برای انداختن وزنه روی تخته نمی رود و منتظر انداختن وزنه توسط رقیبش نیست. با این حال انتظار ما از وزنه برداری بیشتر بود و توقع داشتیم وزنه برداری حداقل دو مدال بگیرد. البته امیدواریم امروز بهداد سلیمی بخشی از نتایج ضعیف وزنه برداری را در دسته فوق سنگین جبران کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه قطعا در پایان بازی های آسیایی وزارت ورزش و جوانان ارزیابی دقیقی از عملکرد همه ورزشکاران و فدراسیون ها خواهد داشت، گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همه شرایط و حمایت های لازم را برای حضور ورزشکاران در بازی های آسیایی فراهم کردیم و اگر فدراسیونی نتواند طبق پیش بینی ها نتیجه بگیرد قطعا باید پاسخگوی دلایل ناکامی ها باشد.

وی در مورد پیش بینی اش از روزهای آینده بازی های آسیایی و مدال آوری ورزشکاران ایران گفت: به هر حال ما در روزهای آینده رشته های انفرادی کشتی آزاد و فرنگی، کاراته و تکواندو چند رشته دیگر را داریم که امیدوار هستیم در این رشته ها بتوانیم به مدال های مورد نظرمان دست پیدا کنیم. ضمن اینکه در رشته های تیمی والیبال و بسکتبال هم انتظار داریم حتما روی سکو برویم.

نصرالله سجادی که با برنامه ورزش و مردم گفتگو می کرد در مورد عملکرد بانوان ورزشکار ایران در بازی های آسیایی گفت: پیش بینی ما همین بود که بانوان بتوانند نتایج خوبی بگیرند که خوشبختانه آنها طبق پیش بینی عمل کردند. در این بخش در رشته هایی که می توانیم شرکت کنیم شانس مدال داریم و این را بانوان ما به خوبی نشان دادند.

وی در بخش پایانی سخنان خود در مورد عملکرد تیم فوتبال امید ایران در بازی های آسیایی گفت: به نظرم فوتبال در این دوره از بازی ها خیلی ابتدایی عمل کرد و در بین سه تیم سوم شد و از دور رقابت ها کنار رفت. بالاخره هر کشوری که کار کند حاصل کارش را می بیند. کشورهای دیگر خوب پیشرفت کرده اند اما ما نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

نصرالله سجادی در ادامه خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی نتایج تیم امید باشد. اگر قرار باشد ما در بازی های مقدماتی المپیک هم با این بازیکنان و با همین روش بازی کنیم بهتر است به این مسابقات نرویم. البته تیم ما بازیکنانی دارد که همگی آنها در لیگ بازی می کنند و از تجربه بالایی برخوردارند. قطعا اگر تیم امید فرصت آماده سازی خوبی داشته باشد می تواند در مرحله مقدماتی بهتر از این ظاهر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز