خبرگزاری کار ایران

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با ایلنا:

ممنوعیت کودک همسری مانع ازدواج‌های صوری در مناطق مرزنشین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۵۱۰

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: متاسفانه آنطور که آمار نشان می‌دهد، در مناطق مرزی ازدواج‌های صوری انجام می‌شود که امیدواریم با اجرای طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال جلوی این ازدواج‌ها گرفته شود.

معصومه ابتکار (معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره رد طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: این طرح هنوز به طور کامل رد نشده و همچنان در حال بررسی مجدد است. ما هم امیدواریم در بازنگری مجدد این طرح پذیرفته شود.

ابتکار در واکنش به اظهارات سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مبنی بر اینکه اگر برای یک دختر که کسی را نداشته و گرسنه باشد، تشکیل خانواده بدهیم، بهتر از این است که وی را به پاکستان بفرستیم، تصریح  کرد: چگونه ممکن است، عدم اجرای این طرح باعث خروج دختران از کشور نشود، در حالی که آمارها نشان می‌دهد، ازدواج دختران در مناطق مرزی صوری و برای خروج از کشور است، البته ما در حال بررسی این موضوع هستیم و امیدواریم با اجرای این طرح جلوی این ازدواج‌ها وجود گرفته شود.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با انتقاد از ازدواج کودکان تصریح کرد: این ازدواج‌ها در حالی رخ می‌دهد که دخترانمان نه آموزش کافی دیده‌اند و نه بازی و بچگی کرده‌اند و نه توانمندی جسمی لازم را دارند و نه به بلوغ فکری و اجتماعی لازم رسیده‌اند.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده یادآور شد: از نظر قانونی یک دختر نمی‌تواند تا ۱۸ سالگی از حق خود در هیچ محکمه‌ای دفاع کند و هیچ اختیاری ندارد، پس چطور این بچه را وارد معادله‌ای می‌کنیم که هم تبعات فردی دارد و هم اجتماعی، امیدوارم با نگاه جامع حق کودکان و دختران ما حفظ شود.

وی همچنین درباره زنان سرپرست خانوار گفت: نزدیک به سه و نیم میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم که به همین منظور برای رسیدگی و ساماندهی این افراد ستاد زنان سرپرست خانوار را در معاونت زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری تشکیل داده‌ایم.در این ستاد برنامه‌ریزی‌های ملی برای این زنان انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز