خبرگزاری کار ایران

پاکستان با وجود مانعی همچون عربستان، خواستار برقراری روابط جدی‌تر با ایران است

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۲۷۱

پاکستان مشتاق برقراری روابط قوی‌تر با ایران است.

به گزارش ایلنا به نقل از اوراسیا تایمز، پاکستان مشتاق برقراری روابط قوی با ایران است. ژنرال «قمر جاوید باجوه» رئیس ستاد ارتش پاکستان، اعلام کرد که همکاری اسلام آباد با تهران تقویت شده و همچنان ادامه دارد.

با وجود اینکه پاکستان و ایران واقعا با یکدیگر خصومت ندارند، اما هر دو کشور از هم دچار زیان می‌شوند زیرا تهران، پاکستان را به عنوان یک متحد بسیار قوی عربستان سعودی در منطقه خود می‌داند. از سوی دیگر، اسلام آباد نسبت به افزایش حضور هند در ایران، به ویژه در چابهار، نگران است.

جام کمال خان، وزیر ارشد ایالت بلوچستان، روز شنبه گفت:‌ «این وضعیت در آینده بهبود خواهد یافت.»

وی افزود: « من خوش‌بین هستم که همکاری امنیتی و نظامی با ایران شرایط را در مرز مشترک بهبود خواهد بخشید.»

طی سال‌های گذشته، منطقه مرزی دو کشور شاهد حملات متعددی بوده است با این حال این مرزبانان ایرانی هستند که بیشترین تلفات را می‌پردازند. اخیرا شش تن از سربازان پاکستانی هنگام درگیری با یک شبه گروه تروریستی کشته شدند.

اواخر سال جاری، ۱۲ مرزبان ایران در نزدیکی شهر میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان ایران ربوده شدند و در ماه آوریل به پاکستان منتقل شدند. پنج نفر از این مرزبانان ماه گذشته آزاد شده‌اند، اما بقیه در اسارت باقی مانده‌اند، گرچه وعده‌های مکرر در خصوص آزادی آنها گفته می‌شود.

در ۱۱ فوریه ۲۰۰۹، ۱۱ سرباز مرزی ایران توسط گروه جیش‌العدل در نزدیکی میرجاوه کشته شدند و مهاجمان پس از حمله به پاکستان فرار کردند.

ایران می‌گوید این حق را دارد که این تهاجمات را پیگیری کند. هم چنین ایران آمادگی کامل برای عملیات ضدتروریستی مشترک با پاکستان را اعلام کرد.

باجوه گفت ، "بهبود هماهنگی امنیتی در مرز پاکستان و ایران وضعیت امنیتی  را بهبود می بخشد،" او گفت، محاصره مرز پاکستان با افغانستان نیز به این وضعیت کمک خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز