خبرگزاری کار ایران

ابطحی در تذکر شفاهی:

وزارت امور خارجه بیشتر از این منتظر برجام اروپایی نماند

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۱۷۱

یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: اروپاییان گفته بودند تا آخر امسال میلادی و آغاز سال میلادی جدید به تعهدات خود عمل می کنند، اما با وجود پایان سال و رسیدن سال میلادی جدیدی هنوز این اتفاق نیفتاده است، لذا توصیه می کنم دولت به مولفه های اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری بازگشته و دست از امید واهی به اروپاییان بردارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدمحمدجواد ابطحی در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با استناد به ماده ۳۸ آیین نامه داخلی و تبصره های آن گفت: شنیده شده است که وزارت دفاع لایحه ای مربوط به ایثارگران به مجلس فرستاده که این لایحه برای جامعه ایثارگری نگرانی های زیادی ایجاد کرده است. لذا از وزیر دفاع خواهش می کنم هر چه سریعتر این لایحه را مسترد کند، چرا که این عزیزان ۳۰ سال زجر و سختی های بسیاری متحمل شده اند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین حمایتی از ایثارگران، حقوق مختصری برای آنها به شمار می آید، افزود: نباید آنها را از این قوانین حمایتی محروم کنیم و یک دولت اقدام به حذف این قوانین آن هم در شرایط وخیم اقتصادی کنونی کند. من عاجزانه می خواهم به جامعه ایثارگری التهاب وارد نشود و این لایحه با تدبیر پس گرفته شود و حتی در صورت بررسی در مجلس نمایندگان به آن رأی مخالف دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین درخصوص عدم تدوین آیین نامه اجرایی قانون استخدام معلمان حق التدریس از سوی وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: این وزارتخانه ۳ ماه برای تدوین این آیین نامه در پی ایجاد کمیته ای زمان داشت، اما با وجود گذشت این زمان نه کمیته تشکیل و نه آیین نامه تدوین شده و اکنون معلوم نیست آموزش و پرورش اصلاً قصد اجرای این قانون را دارد یا خیر؛ چرا که قرار بود در بودجه استخدام حق التدریس ها در بودجه های سنواتی نیز لحاظ شود.

وی همچنین درخصوص رتبه بندی معلمان اظهار کرد: لایحه رتبه بندی از کمیسیون اجتماعی دولت به هیات دولت رسیده اما هنوز به آن بهایی داده نشده است و در این هیات مانده در حالی که این لایحه یکی از مطالبات جدی فرهنگیان است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس همچنین با تذکر به وزارت امور خارجه تصریح کرد: وزارت امور خارجه بیشتر از این منتظر برجام اروپایی نماند، چرا که اروپاییان گفته بودند تا آخر امسال میلادی و آغاز سال میلادی جدید به تعهدات خود عمل می کنند، اما با وجود پایان سال و رسیدن سال میلادی جدیدی هنوز این اتفاق نیفتاده است، لذا توصیه می کنم دولت به مولفه های اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری بازگشته و دست از امید واهی به اروپاییان بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز