خبرگزاری کار ایران

حسینیان:

امروز روح و روان مردم مورد حمله است

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۶۵۷

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: جنگ‌های فضای مجازی و جنگ نرم جایگزین شده که اگر تا دیروز جسم و جان مردم مورد حمله بود، امروز روح و روان مردم مورد حمله است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام روح الله حسینیان رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نشست شنبه‌های انقلاب گفت: بعد از پیروزی انقلاب حدود سی گروه قابل ذکر بودند که می‌خواستند مناطقی از ایران را ناامن کنند که گروه دموکرات کردستان و جبهه آزادی‌بخش بلوچستان ازجمله این گروه‌ها هستند.

وی تاکید کرد: معمولا همه قدرت‌های غربی و شرقی از این‌ها حمایت می‌کردند. حزبی مثل دموکرات کردستان اکثر کشورها از او حمایت می‌کردند باید حتما مورد ارزیابی قرار بگیرد. واقع این بود که این اجتماع از نهضت امام خمینی و بعد در جنگ ادامه داشت. دو ابر قدرت شوروی و آمریکا که کشورهایی را زیر نفوذ خود داشتند و با هم رقابت می‌کردند، برای جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی با هم متحد بودند.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایران در زمان شاه شده بود بازار مصرف کالاهای آمریکایی و خود کارتر که شعار حقوق بشر می‌داد تا انتهای پیروزی انقلاب اسلامی علیه ما توطیه کرد. شوروی هم که شعارهای خودش را داشت اما وقتی خلق ایران به پا خواست در مقابل خلق ایران قرار گرفت و رادیو مسکو انقلاب ایران را شورش ارتجاعی نامید.

وی یادآور شد: انور سادات در مصر هم تلاش‌هایی می‌کرد و عربستان هم سوخت را برای پادگان‌ها تامین می‌کرد و بسیاری از کشورها هرچه از دستشان برآمد، انجام دادند. در جنگ هم این اجماع را می‌بینید هر عملیاتی که بچه‌ها انجام می‌دادند سلاح‌هایی را به دست می‌آوردند. این فرانسوی‌ها از همه خبیث‌تر هستند و برای مبارزه با دین همیشه در خط‌مقدم بودند. پیشرفته‌ترین سلاح‌های فرانسوی در اختیار عراق قرار گرفت. اما امام شعار استقلال را مطرح کرد آن روز اگر هر رهبری در دنیا می‌خواست به عنوان رهبری یک نهضت مطرح شود باید دموکراسی را عنوان می‌کرد.

حسینیان گفت: این سی گروهی که علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کردند از اول انقلاب شروع کردند به کارشکنی، در کردستان ایران احزاب قدرتمندی مثل حزب کومله و دموکرات برای تجزیه‌طلبی تلاش وافری انجام دادند. ارتش ایران وقتی یک راهپیمایی می‌کرد نیروهای دو حزب شهر را خالی می‌کردند. در ۱۰ منطقه ایران تجزیه‌طلبی آغاز شد. این گروه‌ها از چند جنبه قابل تحلیل است که اولین آن حمایت‌هایی است که از آنها انجام می‌شد.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایران هم اکنون با همه مشکلاتی که دارد پیام خود را صادر کرده است و این‌ها همه به خاطر آن درخت پربرکت جمهوری اسلامی است که خلق مستضعف توانست وجود خودش را درک کنند. وظیفه ما امروز متفاوت است، جنگ‌های فضای مجازی و جنگ نرم جایگزین شده که اگر تا دیروز جسم و جان مردم مورد حمله بود، امروز روح و روان مردم مورد حمله است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز