خبرگزاری کار ایران

حسینی‌صدر در گفت‌وگو با ایلنا:

تهدید صالحی مغایر با توصیه‌ رهبری است/ می‌خواستند از تصویب برجام جلوگیری کنند

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: فکر می‌کنم، ادبیات و رفتار نمایندگانی که به سمت هیات‌رئیسه هجوم برده یا آقای صالحی که میهمان مجلس بود را تهدید به دفن با بتن می‌کردند، با توصیه رهبری که فرمودند نمایندگان حکیمانه صحبت کنند و مجلس محل گفت‌وگوی حکیمانه‌ است، مغایرت دارد.

موید حسینی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به توهین خشونت‌آمیز روح‌الله حسینیان به علی‌اکبر صالحی اظهار داشت: البته باتوجه به ماهیت کار مجلس، چنین اتفاقاتی در روزهای مهم پیش می‌آید، با این حال فکر می‌کنم برخی از همکاران شأن مجلس را حفظ نکردند، با صدای بلند صحبت کردند، بیش از نوبتشان مسائلی را مطرح کردند و گاهی با تذکرات بیجا سعی در جلوگیری از تصویب طرح برجام داشتند.

وی افزود:‌ اولاً همه نمایندگان موظف به حفظ جایگاه رئیس مجلس هستند و در کنار آن برخی از نمایندگان اقدام به تهمت‌زنی و توهین به برخی از نمایندگان و حضار در جلسه کردند. در مثل آمده که اگر می‌خواهید کسی را بشناسید، ببینید آن فرد چگونه درباره دیگران نظر می‌دهد و صحبت می‌کند. اینکه نماینده‌ای دیگران را وطن‌فروش فرض کند و فکر می‌کند همه منافع کشور را فروخته و تنها خود اوست که به دنبال منافع کشور است، درست نیست و چنین دیدگاه انحصارطلبانه‌ای، منصفانه و اسلامی نیست.

نماینده مردم خوی اضافه کرد:‌ به هر حال جمعی از نمایندگان معتقدند، در وضعیت فعلی برای خروج از رکود، احیای تولید ملی، ایجاد اشتغال و تقویت بنیان‌های ملی کشور با دنیا تعامل کنیم و عده‌ای نمایندگان فکر می‌کنند باید به دنیا مشت آهنین نشان دهیم و با لغو کل برجام و در برابر برقراری ارتباط با جهان مقاومت کنیم و این تقابل آرا در مجلس وجود دارد و امروز شاهد بودیم که دیدگاه و گفتمانی که معتقد به تعامل با جهان است، رای بیشتری آورد.

حسینی صدر تصریح کرد: فکر می‌کنم، ادبیات و رفتار نمایندگانی که به سمت هیات‌رئیسه هجوم برده یا آقای صالحی که میهمان مجلس بود را تهدید به دفن با بتن می‌کردند، با توصیه رهبری که فرمودند نمایندگان حکیمانه صحبت کنند و مجلس محل گفت‌وگوی حکیمانه‌ است، مغایرت دارد.

وی افزود: امیدوارم همه ما نه فقط در قول و ادعا، بلکه در عمل تابع ارزش‌های اسلامی و دستورات مقام معظم رهبری باشیم و منافع ملی کشور را بر سلایق شخصی و جناحی‌مان ترجیح دهیم و آن‌چنان که دیدیم خوشبختانه مجلس تصمیم خوبی گرفت و از این آزمون با سربلندی خارج شد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به این سوال که آیا ثبت یکصد رای مخالف در تصویب طرح برجام در شرایطی که قرار بود، فراکسیون رهروان ولایت رای واحد و مثبتی به این طرح بدهد، ناشی از چیست، گفت: نمایندگی شغل منحصر به فردی است و طبیعی است که حتی عده‌ای نمایندگان فراکسیون رهروان به این طرح رای منفی دهند و فکر می‌کنم باوجود آنکه این مسئله بحرانی در مسیر اجرای برجام ایجاد نخواهد کرد، ناشی از یک مشکل تشکیلاتی است.

کد خبر : ۳۱۲۸۳۶