خبرگزاری کار ایران

عین الله شرف پور:

با وجود تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت کالاهای اساسی ۴۰ درصد افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۶۲۱

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که با وجود تخصیص ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی، قیمت آنها افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، «عین الله شریف پور» گفت: باوجود تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت کالاهای اساسی ۴۰ درصد افزایش یافته است. نوسانان شدید ارزی طی ماه‌های اخیر موجب شده تا قیمت کالاهای اساسی افزایش جهشی داشته باشد.

او در گفتگو با خانه ملت تاکید کرد: در پی این نوسانات ارزی، اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه بیشترین آسیب را دیده‌اند که باید دولت برنامه جامعی برای جبران کمبودهای آنها ارائه دهد.

شریف پور، یکی از را‌ه‌های جبران هزینه‌های اقشار کم‌درآمد جامعه و دهک‌های پایین را که از تکانه‌های ارزی دچار آسیب شده‌اند، توزیع سبد کالای حمایتی دانست و اظهار داشت: اما این روش نواقصی دارد که باید اصلاح شود.

وی با تأکید بر اینکه با وجود تخصیص  ۴۲۰۰ تومانی، قیمت کالاهای اساسی و ضروری ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: دولت باید نظارت بیشتری بر بخش توزیع و قیمت‌گذاری اجناس و کالاهای اساسی داشته باشد، وضع موجود اصلا پسندیده نیست و فشار بر اقشار کم‌درآمد روز به روز بیشتر می‌شود.

شریف‌پور اضافه کرد: امروز مردم از وضعیت قیمت‌‌ها نگرانی‌‌های به‌حقی دارند که باید به آن پاسخ داده شود، معتقدم وزارت صنعت، معدن و تجارت بُعد نظارتی را باید تقویت کند. به طور قطع وضعیت قیمت‌گذاری بر کالاهای اساسی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نمایندگان مجلس و در هفته آینده نیز جلساتی را با مسئولان وزارت صنعت برای بررسی این موضوع خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز