خبرگزاری کار ایران

رجبی خبر داد:

برگزاری جشنواره فرهنگی - هنری روستایی در روستاهای آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۲۲۴

معاون برنامه‌ریزی وهماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان آبیک از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری روستایی طی دهه فجر در 4 روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از قزوین، سیروس رجبی در جلسه کارگروه فرهنگ، هنر و اقتصاد روستایی شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشنواره فرهنگی و هنری در روستاهای قابل گردشگری شهرستان آبیک برگزار می‌شود که دو روستای قشلاق و زیاران از توابع بخش مرکزی و دو روستای از بخش بشاریات برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: جشنواره فرهنگی و هنری و روستایی با هدف شناسایی پتانسیل‌ها و استعدادهای روستاهای قابل گردشگری در زمینه‌های کشاورزی، فرهنگی، تولیدی و اقتصادی برگزار می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی وهماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان آبیک ادامه داد: قالب جشنواره فرهنگی و هنری روستایی که در دهه ‌فجر برگزار می‌شود، طی نشستی با بخشداران و دهیاران چهار روستای شهرستان آبیک مشخص می‌شود.

رجبی اضافه کرد: همچنین در جشنواره‌های فرهنگی و هنری روستاها، خدمات 40 ساله انقلاب و دولت‌های مختلف برای مردم تبیین و بازگو می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم روستاهای شهرستان آبیک شناخت کافی از بیمه‌های روستایی ندارند که باید گفت مردم با حداقل پرداخت هزینه می‌توانند زیر پوشش بیمه عشایری و روستایی قرار بگیرند که از خدمات مهم دولت محسوب می‌شود.

این مسئول بیان کرد: حداقل پرداخت هزینه بیمه عشایری و روستایی ماهانه 500 هزار ریال است و سقف متوسط بیمه برای بازنشستگی همان حداقل حقوق قانون کار است.

معاون برنامه‌ریزی وهماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان آبیک افزود: مردم با استفاده از بیمه‌های تکمیلی عشایری و روستایی می‌توانند از خدمات رایگان در بیمارستان‌ها بهره‌مند شوند.

رجبی ادامه داد: با توجه به فصل سرما و زمستان، لازم است دهیاران برای مقابله با بروز هر نوع حوادث احتمالی نسبت به آمادگی ماشین‌آلات و تجهیزات لازم اقدام کنند.

محمد صفری جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان آبیک هم در این جلسه بر تقویت حفاظت فیزیکی منازل مسکونی و نگهداری اموال در روستاهای این شهرستان تاکید کرد و گفت: لازم است تذکرات لازم به مردم روستاهای در زمینه پیشگیری اولیه از  سرقت در منزل و خودروها داده شود گرچه پیشگیری  وضعی هم توسط دولت و ادارات انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز