خبرگزاری کار ایران

امیری:

رفتار ناشایست ۳ نماینده در شأن مجلس جمهوری اسلامی ایران نبود

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۱۹۴

معاون پارلمانی ریییس جمهور با اشاره به رفتار خلاف عرف دو- سه نفر از نمایندگان مجلس در هنگام حضور رییس جمهوری در مجلس و ارایه لایحه بودجه، گفت: متاسفانه این رفتار در شان مجلس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نبود.

به گزارش ایلنا،‌حسینعلی امیری درباره رفتار برخی از نمایندگان به هنگام سخنرانی رئیس جمهور برای ارائه ب.دجه سال آینده گفت: لایحه بودجه مهم ترین سند و لایحه یک ساله کشور محسوب می شود.آقای رییس جمهور در زمان ارایه لایحه خط و مشی های یک ساله کشور را در واقع اعلام می کند. 

وی با بیان اینکه رییس جمهور باید در زمان ارایه لایحه بودجه ویژگی ها و رویکرد بودجه را تشریح کنند، افزود: بویژه الان که ما در یک نبرد اقتصادی و رسانه ای تمام عیار با  آمریکا و رژیم صهیونستی هستیم این تشریح  از اهمیت زیادی می تواند برخوردار باشد و شهروندان محترم  و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از رویکرد بودجه باید مطلع بشوند. 

وی افزود: متاسفانه روز گذشته دو - سه نفر از نمایندگان مجلس در زمانی که آقای رییس جمهور مشغول صحبت و سخنرانی در مورد لایحه بودجه بودند، بد اخلاقی کردند. دست به اقداماتی زدند که حقیقتا ناپسند بود و شایسته شان مجلس نبود. رییس جمهور وقتی که در مجلس حضور پیدا می کنند باید دارای امنیت روانی باشد که بتواند به نحو احسن مطالب خودشان را به اطلاع مردم عزیز و شریف و نمایندگان محترم برسانند. 

امیری با بیان اینکه روز گذشته بویژه اینکه دو - سه نفر از نمایندگان محترم با حضور در جلو محل سخنرانی آقای رییس جمهور جو را متشنج کردند ، گفت: حتی دو نفر از آنها تلاش کردند بروند در پشت بلند گو که آقای رییس جمهور حضور داشتند، قرار بگیرند که با پا در میانی برخی از اعضای هیات رییسه و برخی نمایندگان دیگر مواجه شد  و خود ما رفتیم و از آنها خواستیم بروند در صندلی خودشان قرار بگیرند. 

وی افزود: با این اقدام آنها متاسفانه تصویر نامناسبی در رسانه های بیگانه مطرح شد و خوراک برای رسانه های بیگانه درست شد. اگر نماینده محترمی درخواستی دارد یا مشکلی خوزه انتخابیه اش دارد ساز و کارهای مختلف در قانون اساسی و سایر قوانین و آیین نامه داخلی مجلس پیش بینی شده که قاعدتا باید از آن مسیر مسائلشان را پیگیری کنند.  

معاون پارلمانی رییس جمهوری  گفت: هر چند این تعداد دو-  سه نفر بیشتر نبودند  و روز گذشته هم بعد از این اتفاق خیلی از نمایندگان محترم مجلس به بنده ، آقای دکتر واعظی  و برخی دیگر از اعضای دولت مراجعه کردند، تلفن زدند و از آن چیزی که دو سه نفر از نمایندگان پیش آوردند اظهار تاسف کردند مع الوصف این حرکت همین چند نفر معدود هم برای نظام جمهوری اسلامی و برای مجلس شورای اسلامی واقعا شایسته نبود که امیدواریم با ساز  وکار های داخلی مجلس ترتیبی اتخاذ  شود که ما از این پس شاهد این گونه موارد و مسائل در مجلس نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز