خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی فارس:

واحدهای خصولتی برای دولت زمینه فساد و رانت را در کشور فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۰۶۹

رییس اتاق بازرگانی فارس گفت: تعیین تکلیف کردن واحدهای خصولتی برای دولت باعث می‌شود که زمینه فساد و رانت در کشور فراهم شود.

به گزارش ایلنا، جمال رازقی در همایش روز ملی صادرات افزود: استان فارس ظرفیت زیادی دارد و در شرایط سخت اقتصادی کشور این در حالیست که حدود ۲ میلیارد دلار کالا از فارس صادر شده است .

رازقی بیان کرد: اگرچه تحریم‌ها از مهم ترین مشکلات و موانع در فعالیت‌های اقتصادی مطرح می‌شود اما نباید فراموش کرد که تحریم‌ها در کشور ما ۱۰ درصد هم در اقتصاد تاثیر ندارد بلکه بخشنامه‌ها و مصوبات داخلی است که باعث شده با مشکلات مواجه شویم.

رییس اتاق بازرگانی فارس که اعتقاد دارد تمام مشکلات اقتصادی که در فارس وجود دارد ملی است در این‌باره ادامه داد: صادرکنندگان و تولیدکنندگان با ارزش‌ترین فعالان اقتصادی کشور هستند و صادرکننده‌ای در فارس نیست که مشکلش در استان قابل حل بوده و حل نشده باشد.

رازقی با اشاره به اینکه فارغ از بحث‌های سیاسی  فضای خوبی در استان خوبی در استان حاکم است ادامه داد: این در حالی‌است که  استان فارس  یکی از صادر کنندگان رب گرجه‌فرنگی است  .

وی به مشکلات صادرکنندگان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون کسی نیست که مسیری را نشان صادرکنندگان کشور دهد  که بتوانند به فعالیت خود ادامه دهد و از مشکلات آنها بکاهد.

رازقی معتقد است که زمانی که تحریم هستیم  و سیستم بانکی امکان نقل و انتقال پول را ندارد باید مسیری را برای فعالین مشخص کنیم تا آنها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند چراکه با چوب نمی‌توان صادر‌کنندگان را هدایت کرد.

این فعال اقتصادی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۴ دهه است که تولید کننده در حال زیان دادن است و دلال در حال سود کردن  و اعداد فساد این افراد نیز هر روز بیشتر از قبل شده آیا هزینه اقدامات سیاسی حکومت را باید بخش خصوصی پرداخت کند؟

وی خواستار مشخص شدن نرخ ارز شد و گفت: در حال حاضر در کشور ۷ نرخ ارز وجود دارد در حالی‌که باید وضعیت نرخ ارز مشخص شود.

به گفته او تعیین تکلیف کردن واحدهای خصولتی برای دولت باعث می‌شود که زمینه فساد و رانت در کشور فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز