خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با ایلنا:

با کسری بودجه مواجهیم/ تعطیلی کارهای پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۹۴۷

رئیس دانشگاه خوارزمی درباره بودجه دانشگاه‌‌ها در لایحه بودجه سال آینده گفت: بودجه‌هایی که داده می‌شود، کافی نیست و همچنان با کسری بودجه مواجه می شویم.

عزیزالله حبیبی (رئیس دانشگاه خوارزمی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص بودجه‌ دانشگاه‌ها در لایحه بودجه ۹۸ گفت: دانشگاه ما حداقل در ۱۰، ۱۵ سال گذشته با کسری بودجه مواجه بوده و هنوز هم همینطور است. مشکلاتی‌ هم که اخیرا رخ داده یک مقدار کارهای جاری ما را با اختلال مواجه کرده است، اما در عین حال ما از جریان ملاحظات بودجه‌‎ای کشور مطلع هستیم و می‌دانیم که امکان دارد، محدودیت‌هایی در منابع وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: مهمترین سرمایه کشور، نیروی انسانی است. این نیروی انسانی در دانشگاه‌ها به قابلیت‌های مسئولیت پذیری در جامعه تبدیل می‌شوند، پس در نتیجه اگر در این راستا نمایندگان مجلس حمایت کنند، قاعدتا آینده کشور بهتر تضمین می‌شود.

رئیس دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: موضوع بودجه به هیچ شخص، گرایش و جریانی مرتبط نیست. قاعدتا با این نگاهی که وجود دارد بودجه‌هایی که داده می‌شود کافی نیست. ابنیه ما فرسوده است، تاسیسات مکانیکی و برق ساختمان‌ها وصل و پینه ای می‌شود تا بتوانند سرویس‌های جاری را بدهند، اما روز به روز زمین‌گیرتر و خراب‌تر می‌شوند، برای اینکه دیگر نمی‌توانند نیازها را تامین کند.

حبیبی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته بودجه دانشگاه خوارزمی بین ۹ تا۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: به نظر من دانشگاه خوارزمی در دو بخش نیازمند بودجه است؛ دانشگاه ما اگر بخواهد عادی و بدون دغدغه نیاز روز را پاسخ دهد بودجه آن باید حداقل دو برابر افزایش پیدا کند و در بخش دوم برای تامین، تجهیز و نگهداری باید در یک دوره ۵ ساله بودجه حداقل تا ده برابر افزایش پیدا کند تا ما بتوانیم مشکلات دانشگاه را رفع کنیم.

رئیس دانشگاه خوارزمی در پاسخ به این سوال که آیا بودجه در نظرگرفته شده، روند پژوهش و تحقیقات دانشگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا نه؟ گفت: تحت تاثیر که نه، بلکه کلی از کارها را تعطیل می‌کند. به طور مثال فرض کنید دانشجو به یک ماده شیمیایی در دانشگاه نیاز دارد تا بخرد، در حالی که قیمت آن حداقل چهار برابر شده است و دانشجو و استاد خودشان چطور می‌توانند با این افزایش قیمتی که وجود دارد، مواد مورد نیاز را تهیه کنند.

وی ادامه داد: بودجه دانشگاه در حالت عادی همیشه کم بوده است، از طرف دیگر آن دسته از دانشگاه‌هایی که با صنعت ارتباط چندانی ندارند تا بتوانند در آمدشان را افزایش دهند، با وجود این بودجه‌ها نمی‌توانند خیلی خوب ماموریتشان را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز