خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

اتوبوسِ واژگون‌شدهِ دانشگاه آزاد فاقد معاینه فنی بود

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۹۲۰

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه مدل اتوبوس واژگون‌شده در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد سال 1381 بوده است، گفت: این ماشین کاملا فرسوده و فاقد معاینه فنی بوده است.

سید نواب حسینی منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه اظهار کرد: در توییت‌های دانشجویان به این نکته اشاره شده که اتوبوس واژگون‌شده در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد از چند روز پیش ترمز بریده بوده است. البته من در مقام قضاوت نیستم، اما از توییت‌های دانشجویان چنین مطلبی استنباط می‌شود و مشخص نیست تا چه حد صحت دارد.

وی افزود: آیا مالک اتوبوس از اشکال اتوبوس اطلاع نداشته است؟ صددرصد اطلاع داشته است، اینجا متولی به‌کارگیری شرکت پیمانکار، باید پاسخگو باشد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه معاینه فنی اتوبوس واژگون‌شده در تاریخ 22 آذر ماه منقضی شده بود و در زمان تصادف فاقد معاینه فنی بوده است، گفت: دانشگاه آزاد باید پاسخ دهد که چرا اجازه داده ماشین فاقد معاینه فنی در این دانشگاه به کار گرفته شود. بدتر از نداشتن معاینه فنی، فرسودگی اتوبوس یادشده است. چرا ماشین فرسوده باید در دانشگاهی که شیبی به این شدت دارد به کار گرفته شود تا 10 خانواده داغدار شوند؟

حسینی‌منش با اشاره به اینکه اتوبوس واژگون‌شده مربوط به تهران نبوده و مربوط به اسلامشهر بوده است، بیان کرد: مدل این ماشین سال 1381 بوده و ماشین کاملا فرسوده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس یادشده صرفا در محوطه دانشگاه آزاد تردد داشته و مقیم دانشگاه بوده است. این اتوبوس اصلا از دانشگاه خارج نمی‌شده تا دوربین‌های ما پلاک آن را به دلیل نداشتن معاینه فنی ثبت کنند. به همین دلیل می‌گوییم خود دانشگاه باید پاسخگو باشد.

حسینی‌منش گفت: از آنجا که اتوبوس فرسوده بوده مدت معاینه فنی آن سه ماهه بوده است. همچنین معاینه فنی خود را از مراکز غیر از تهران دریافت می‌کرده است.

وی افزود: اینکه این ماشین معاینه فنی داشته یا نداشته یا در خصوص آن کم‌کاری صورت گرفته یا خیر، حالا در اصل ماجرا تغییری ایجاد نمی‌کند. آنچه دردناک است، جان 10 عزیزی است که دیگر از دست رفته‌اند.

حسینی‌منش با اشاره به بخشنامه استاندار تهران که حدود سه ماه قبل صادر شد، بیان کرد: مطابق این بخشنامه تمامی‌ دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی باید از به‌کارگیری سرویس فاقد معاینه فنی جلوگیری کنند و ذی‌حسابان صورت‌حساب خود را پرداخت نکنند. متاسفانه با وجود این بخشنامه شاهد این اتفاق تلخ در دانشگاه آزاد بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز