خبرگزاری کار ایران

تعدیل کارگر سیمان کارون پس از کنشگری در فضای مجازی/از همکارمان حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۵۸۶

گروهی از کارگران کارخانه سیمان کارون در اعتراض به بیکار شدن یکی از کارگران باسابقه کارخانه در محدوده کارخانه مقابل ساختمان اداری تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در سیمان کارون (مسجد سلیمان) از تجمع روز گذشته گروهی از کارگران این کارخانه در اعتراض به بیکاری یکی از همکاران خود خبر می‌دهند.

این کارگران گفتند: روز گذشته (یک دی ماه) گروهی از کارگران کارخانه سیمان کارون در اعتراض به بیکار شدن یکی از کارگران باسابقه کارخانه در محدوده کارخانه مقابل ساختمان اداری تجمع کردند.

کارگران در توضیح این ماجرا گفتند: این کارگر با ۱۶ سال سابقه کار به بهانه اتمام قرارداد کار در پایان آذر ماه، بیکار شده و از او خواسته شده که از ماه بعد در کارخانه حاضر نشود.

کارگران می‌گویند: واقعیت این است که تعدیل این همکارمان به پیگیری مطالبات صنفی کارگران این کارخانه در فضای مجازی مربوط می‌شود.

به ادعای کارگران؛ سیمان کارون حدود ۴۰۰ کارگر رسمی و قراردادی دارد که کارگران آن جدا از چهار ماه مزد معوقه، مشکلات و مطالبات صنفی دیگری هم دارند.

کارگران این کارخانه، بعد از اجتماع چند ساعته، کارفرما وعده داد این همکار را به کار سابق خود بازگرداند. در نتیجه کارگران با اعتماد به وعده داده شده، به اعتراض خود خاتمه داده و به محل کار خود بازگشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز