خبرگزاری کار ایران

آغاز ماموریت نجات منچستریونایتد با تعویض طلایی فرگوسن

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۲۴۹

اوله گونار سولسشایر امشب که برای نخستین بار به‌عنوان مربی موقت روی نیمکت منچستریونایتد می‌نشیند، ماموریت آشنایی دارد.

به گزارش ایلنا، این نروژی هرگاه کار برای تیم سر الکس فرگوسن سخت می‌شد به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین می‌رفت و گره‌گشایی می‌کرد- شاخص‌ترین آنها زدن گل پیروزی منچستریونایتد در فینال لیگ قهرمانان سال 1999 به بایرن‌مونیخ بود- و حالا باید یک بار دیگر تیم را نجات دهد.

این مربی 45 ساله یک روز بعد از آنکه ژوزه مورینیو از مربیگری منچستریونایتد اخراج شد، به‌عنوان مربی موقت انتخاب شد و در آخرین بازی امشب برابر کاردیف، شیاطین سرخ را هدایت می‌کند که با باخت 3 بر یک برابر لیورپول 19 امتیاز از این تیم صدرنشین و 11 امتیاز از تیم چهارم جدول، چلسی عقب افتاده است.

سولسشایر در سال 2014 به مدت هشت ماه مربی کاردیف بود اما نتوانست این تیم را در لیگ برتر حفظ کند و اخراج شد و در بازی امشب به دنبال کسب سه امتیاز در خانه حریف است. او در 11 سال بازی برای منچستریونایتد آمار فوق‌العاده‌ای به‌عنوان بازیکن جانشین داشت و تعداد زیادی از 126 گل او برای یونایتد در حالی زده شد که در ترکیب اصلی قرار نداشت. حالا امیدوار است همان تاثیرگذاری را روی نیمکت داشته باشد در حالی که مایک فلان، دستیار سابق فرگوسن هم به‌عنوان دستیار او منصوب شده است.

اگرچه سولسشایر توانسته مولده را در سال‌های 2011 و 2012 به قهرمانی لیگ نروژ برساند اما متحول کردن منچستری که بدترین شروع خود در 28 سال گذشته را داشته است، بی‌نهایت دشوار به نظر می‌رسد هرچند او شش قهرمانی لیگ برتر و دو جام حذفی به همراه یک قهرمانی اروپا با این تیم به دست آورده و به خوبی فوتبال هجومی مورد علاقه هواداران که در زمان مربی پرتغالی به شدت با کمبودش مواجه شده بودند را می‌شناسد.

سولسشایر که 366 بازی برای منچستریونایتد انجام داد و در سال 2008 مربی تیم ب باشگاه شد، بعد از انتصاب به‌عنوان مربی موقت گفت: «منچستریونایتد در قلب من است و بازگشت به این تیم در این نقش فوق‌العاده است. بی صبرانه منتظر کار با این تیم بااستعداد و آدم‌های فوق‌العاده‌ای که در این باشگاه کار می‌کنند، هستم.»

کاردیف هم که در رده شانزدهم قرار دارد بعید است فرش قرمزی برای مربی سابق خود پهن کند بخصوص با توجه به خاطرات ناخوشایندی که از او دارد. علاوه بر آن تیم نیل وارناک سه بازی خانگی آخر خود را برده و امیدوار است جشن بازگشت سولسشایر را خراب کند.

او اگرچه با پل پوگبا، جسی لینگارد، روملو لوکاکو و مارکوس رشفورد بازیکنان باکیفیت‌تری نسبت به زمان مربیگری‌اش در کاردیف در اختیار دارد اما اینکه سبک فوتبالی را انتخاب کند که از این تیم بهترین بازی را بگیرد و همچنین محکم کردن خط دفاعی متزلزل تیم –که تا همین جا با دریافت 29 گل یک گل بیشتر از کل فصل قبل خورده-بزرگترین چالش‌های پیش روی او است که بر اساس آن در مورد کارش قضاوت می‌شود.

یونایتد در هفت بازی آخر لیگ برابر کاردیف شکست نخورده و آخرین بار در سال 1960 به این تیم ولزی باخته است.

منبع: رویترز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز