خبرگزاری کار ایران

وسوسه ماندن یا رفتن پوچتینو؛ بوسه طلایی برای منچستریونایتد

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۲۴۷

قدرت و اتحاد بازیکنان همیشه نیروی ویران‌کننده‌ای نیست، شاید به رفتن ژوزه مورینیو از منچستریونایتد ربط داشته باشد اما بازیکنان تاتنهام با پیروزی چهارشنبه شب در زمین آرسنال و رفتن به نیمه‌نهایی جام اتحادیه ثابت کردند می‌توانند مربی‌شان را حفظ کنند.

به گزارش ایلنا، آشکارا موریسیو پوچتینو در صدر فهرست مربی‌های مورد نظر برای جانشینی مورینیو است، حتی شاید این فهرست یک نفره باشد و بازیکنان تاتنهام به خوبی می‌دانند که تردیدها درباره رفتن یا نرفتن مربی‌شان به اولدترافورد ادامه دارد تا وقتی که یک مربی دایم برای شیاطین سرخ پیدا شود. پوچتینو می‌تواند علنا خود را ملتزم به تیم فعلی‌اش اعلام کند تا این ابهامات از بین برود اما این اتفاق در ورزش مدرن به ندرت رخ می‌دهد بنابراین همه در تاتنهام خودشان را برای یک آزمون شش ماهه آماده می‌کنند؛ آیا او می‌ماند یا می‌رود؟ انتظار پاسخ سریع نداشته باشید.

در حالی که هیچ قطعیتی وجود ندارد، تیم تاتنهام می‌داند می‌تواند با بازی‌اش در زمین روی تفکر مربی اثر بگذارد. اگر آنها اجازه دهند این شایعات روی نتایج اثر بگذارد و تیم از رسیدن به جام قهرمانی در رقابت‌های مختلف داخلی و سهمیه لیگ قهرمانان باز بماند، شاید پوچتینو به این نتیجه برسد که تاتنهام را تا سرحد توانش جلو برده اما اگر برد چهارشنبه سرآغاز اتفاقات خوبی باشد که می‌تواند در نیمه دوم فصل رخ دهد و تیم جام نبرده تاتنهام را راه بیندازد، آن موقع تردیدهای پوچتینو برای ماندن یا رفتن بیشتر می‌شود.

در نهایت، یک نفر منچستریونایتد را به جایگاه اصلی‌اش برمی‌گرداند و دوباره این تیم را قدرتمند در انگلیس و اروپا می‌کند. این غول بزرگترین تیم انگلیس و تنها تیم این کشور است که می‌تواند با رئال مادرید و بارسلونا برای رسیدن به‌عنوان پرطرفدارترین تیم جهان رقابت کند، بنابراین چنین پروژه‌ای برای هر مربی اغواگر است. برعکس، پوچتینو در آستانه دست یافتن به موفقیتی خاص و بزرگ در تاتنهام است اگر بازی چهارشنبه شب را ملاک قرار دهیم. تیم جوانی که او تشکیل و پیشرفت داده، فاصله‌ای با اوج ندارد. شاید دو فصل آتی برای تاتنهام حکم الان یا هیچ وقت را داشته باشد و اگر اینطور باشد آیا او تیم یکدست خودساخته‌اش را به جانشینش هدیه می‌کند؟ این همان چیزی است که می‌تواند مربی 46 ساله آرژانتینی را برای ماندن وسوسه کند و بازیکنانش هم فهمیده‌اند که تنها راه حفظ پوچتینو این است که استعداد و توانایی‌شان را به جام تبدیل کنند.

اگر در «امارات» باخته بودند، داستان به این شکل در می‌آمد که دوباره اسپرز نتوانسته در برابر فشار تاب بیاورد اما از این آزمون سربلند بیرون آمدند و گل‌هایی که سون هئونگ مین و دله آلی به ثمر رساندند، تاکیدی بر ظرفیت بالای تیم پوچتینو بود. بازیکنان اسپرز به جای ترس، در قلمرو دشمن قدیمی‌شان انتقام باخت 17 روز قبل در لیگ برتر را گرفتند و به مربی نشان دادند چه چیز را از دست می‌دهد اگر برود.

اما این برد کافی نیست برای ردکردن تمام پیشنهادها از سوی پوچتینو- رئال مادرید هم خواهان جذب او است- و این گروه از بازیکنان باید این فصل جام بگیرند و کوتاه‌ترین راه همین جام اتحادیه است. در نیمه‌نهایی باید در دو بازی با چلسی روبه‌رو شوند و آن طرف هم احتمالا منچسترسیتی می‌تواند برتون را شکست دهد.

اسپرز دیگر نمی‌تواند این باخت‌های لحظه آخری را تحمل کند بخصوص با توجه به اینکه مربی‌اش مورد توجه چنین رقیب قدرتمندی است. با پوچتینو، آنها فینال جام اتحادیه سال 2015 را به چلسی باختند، نیمه‌نهایی جام حذفی را برابر همین تیم و منچستریونایتد شکست خوردند و در فصل 2016-2015 در کورس قهرمانی لیگ برتر مغلوب لسترسیتی شدند. حالا در نقطه حساسی هستند؛ یک قدمی فینالی دیگر که می‌تواند محرک خوبی برای افتتاح وایت‌هارت‌لین بازسازی شده با یک جام در ویترین افتخاراتش باشد. همه چیز به بازیکنان تاتنهام بستگی دارد، با چنین بازی‌ها و نتایجی، رفتن برای پوچتینو خیلی سخت می‌شود.

منبع: ESPN

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز