خبرگزاری کار ایران

کارگروه بازداشت خودسرانه سازمان ملل متحد:

زمان آزادی جولیان آسانژ فرا رسیده است

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۸۴۳

کارگروه بازداشت خودسرانه سازمان ملل متحد از مقام‌های بریتانیا خواست اجازه دهند بنیانگذار پایگاه ویکی‌لیکس بدون ترس از دستگیری از سفارت اکوادور در لندن خارج شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل روز گذشته -جمعه- از مقام‌های بریتانیا خواستند تا اجازه دهند «جولیان آسانژ» بنیانگذار پایگاه ویکی‌لیکس، بدون ترس از دستگیری از سفارت اکوادور در لندن خارج شود. 

کارگروه بازداشت خودسرانه سازمان ملل متحد بار دیگر در بیانیه‌ای بر موضع خود در سال ۲۰۱۶ مبنی بر این‌که آسانژ به‌صورت غیرقانونی در سفارت اکوادور محبوس است، تاکید کرد. آسانژ بیش از شش سال است که از ترس دستگیری از سوی مقام‌های بریتانیا در سفارت اکوادور به سر می‌برد.

کارگروه بازداشت خودسرانه سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یگانه دلیل نقض آزادی آسانژ در حال حاضر عدم پرداخت وثیقه از سوی اوست که به خودی خود امری است کوچک و نمی‌تواند بیش از شش سال محدودیت به‌وجود آمده برای وی در سفارت اکوادور را توجیه کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «آسانژ بهای سنگینی را برای به‌کار گیری صلح‌طلبانه حق آزادی بیان و گردش اطلاعات پرداخته و دیگر زمان آن رسیده که آزادی خویش را بازیابد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز