خبرگزاری کار ایران

استقلال خوزستان سردرگم‌ و در سراشیبی سقوط

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۷۹۹

استقلال خوزستان این روزها شرایط عجیب و غریبی دارد. این تیم قبلا هم در خطر سقوط قرار گرفته بود و حتی به پلی‌آف هم رفت اما توانست در لیگ برتر بماند.

به گزارش ایلنا، آبی‌های اهوازی در آن مقطع شاید بیش از هر چیزی آرامش و امید داشتند که ماندند اما الان نه خبری از آرامش هست و نه امید. به تازگی 6 امتیاز از امتیازات استقلال خوزستان کسر شد و البته پنجره نقل و انتقالاتی این تیم از سوی فیفا بسته شد. این اتفاق آرامش و امید را از تیم گرفت. در کنار آن هم کاملا مشخص است مشکلات مالی زیادی وجود دارد که باشگاه نتوانست طلب فرانک دیوید ساکونی را پرداخت کند. حالا که تیم به این روز افتاده و همه بازیکنان ناامید هستند، انگار باشگاه به دنبال راهکاری است تا شرایط را بهتر کند اما شاید آنها به جای امیدهای واهی بهتر است در زمینه‌های دیگر تلاش کنند.

اگرچه استقلال خوزستان تیم قعرنشین جدول است و شرایط خوبی ندارد اما تا الان بازی‌های نسبتا خوبی انجام داده. در بین این بازیکنان هم چند نفر به خوبی درخشیدند تا مورد توجه دیگر تیم‌ها قرار بگیرند. به جز یونس دلفی که مدت‌هاست بحث لژیونر شدنش به اروپا به گوش می‌رسد، حالا شنیده می‌شود وحید خشتان مهاجم سرعتی و گلزن این تیم از سوی 2 تیم لیگ برتری و یک تیم قطری با پیشنهادهای خوبی مواجه شده که به دنبال جدایی است. در کنار او، رضا درویشی هم ظاهرا از سوی سپیدرود رشت پیشنهاد نسبتا خوبی دریافت کرده. با این شرایط، این بازیکنان به دنبال جدایی هستند اما باشگاه اعلام کرده تا وقتی که پنجره نقل و انتقالات باز نشود، اجازه جدایی به هیچ بازیکنی نمی‌دهد. با توجه به اینکه قرارداد بازیکنان استقلال خوزستان خیلی کم است و تا الان تنها 20 درصد دریافت کردند بعید نیست آنها قرارداد خود را یک‌طرفه فسخ کنند و بروند. همین کاری که پیش از این مهدی زبیدی، محمد شریفی و چند بازیکن دیگر استقلال خوزستان انجام دادند.

باشگاه پولدار می‌شود تا بازیکنان نروند

اگرچه مسوولان باشگاه استقلال خوزستان در مورد پرداخت مبلغ طلب فرانک ساکونی دیر دست به کار شدند و فرصت را از دست دادند اما ظاهرا حالا می‌دانند برای ماندن تیم در لیگ برتر و آخرین تلاش‌ها، باید بازیکنان اصلی خود را حفظ کنند. آنها به خوبی می‌دانند بازیکنان اصلی تیم با پیشنهادهای خوبی مواجه خواهند شد که اگر نتوانند آنها را حفظ کنند به مشکل خواهند خورد. بر این اساس مسوولان استقلال خوزستان در تلاش هستند تا در این هفته، 30 درصد دیگر از قرارداد بازیکنان را پرداخت کنند تا دریافتی اعضای تیم به 50 درصد برسد و بهانه‌ای برای جدایی نداشته باشند. نکته جالب این است که 30 درصد قرارداد بازیکنان، مبلغی حدود 700 میلیون تومان می‌شود که شاید پرداخت کردن آن چندان سخت نباشد. چراکه باشگاه استقلال خوزستان به تازگی با یک اپراتور تلفن همراه قراردادی به مبلغ یک‌و‌نیم میلیارد بسته که قرار است این مبلغ به‌زودی به حساب باشگاه بیاید تا آنها بتوانند هم 30 درصد دیگر از قرارداد بازیکنان را پرداخت کنند و هم قسط اول طلب ساکونی را بدهند.

سرمربی و مدیرعامل همچنان به صورت موقت

اگرچه تکلیف بازیکنان استقلال خوزستان تا حدود زیادی مشخص شده و آنها می‌دانند تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند از این تیم جدا شوند اما هنوز تکلیف سرمربی و حتی مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان مشخص نشده. در حال حاضر کریم بوستانی سرمربی موقت استقلال خوزستان است و هنوز نمی‌داند تا آخر فصل می‌تواند کار خود را دنبال کند یا سرمربی جدیدی جای او خواهد آمد. این بلاتکلیفی باعث شد بوستانی نتواند برنامه‌های خود را آنطور که باید و شاید پیش ببرد. در حال حاضر تیم تعطیل است و تا 5 دی‌ماه تمرین نخواهد داشت اما هنوز معلوم نیست بوستانی بعد از این تعطیلات سرمربی خواهد بود یا نه. نکته جالب دیگر این است که تکلیف مدیرعامل باشگاه هم هنوز مشخص نیست. در حال حاضر محمداسد مسجدی به‌عنوان سرپرست باشگاه حضور دارد اما تا الان تکلیف مشخص نشده که او مدیرعامل می‌شود یا شخص دیگری جایش را می‌گیرد. این بلاتکلیفی‌ها هم بدون شک می‌تواند به تیم ضربه بزرگی بزند اما هیات مدیره باشگاه استقلال خوزستان هم همچنان 2 دسته است و با هم اختلاف دارند و این مشکلات را حل نکردند.

امیدهای واهی مسوولان باشگاه و سردرگمی بازیکنان

با توجه به اینکه فوتبال ایران تا الان پرونده‌های زیادی در فیفا داشته و شاید رکورددار کسر امتیاز باشد اما انگار هنوز بعضی تیم‌ها نمی‌خواهند یکسری اتفاقات را باور کنند. فصل قبل وقتی از پدیده مشهد 6 امتیاز کسر شد، تا روز پایانی لیگ برتر، مسوولان باشگاه از بازگشت این امتیازات خبر می‌دادند و خبری نشد. در پرسپولیس هم از احتمال باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی صحبت می‌شد اما باز هم اتفاقی نیفتاد. حالا استقلال خوزستان به دنبال برگرداندن 6 امتیاز و باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی است. در حالی که سابقه نداشته فیفا حکمی بدهد و آن را نقض کند. به هر حال شاید باشگاه بخواهد با این ترفند به تیمش امید بدهد تا در ادامه بهتر کار کند اما واقعیت چیز دیگری است و نه تنها 6 امتیاز برنمی‌گردد بلکه پنجره نقل و انتقالاتی هم باز نخواهد شد.

البته شاید هم مدیران باشگاه نمی‌خواهند باور کنند حکم فیفا برنمی‌گردد. آنها معلوم نیست از کجا خبر گرفته‌اند که 15 روز مهلت دارند تا بخشی از طلب ساکونی را پرداخت کنند. به همین دلیل هم خیلی امیدوارند حداقل پنجره نقل‌و‌انتقالات باز خواهد شد. مساله‌ای که عجیب به نظر می‌رسد و قبلا هم پرسپولیس ثابت کرد تلاش‌هایش در این زمینه، راه به جایی نمی‌برد. در هر صورت باشگاه با این نامه که هنوز مبدا آن مشخص نیست سعی کرده به تیم امید دهد. بازیکنان هم سردرگم هستند و نمی‌دانند مشکلات حل می‌شود یا نه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز