خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت :

پیشگیری و درمان اعتیاد باید به باور اجتماعی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۵۸۶

فرماندار شفت بیان کرد: پیشگیری و درمان اعتیاد باید به باور اجتماعی تبدیل شود .

به گزارش ایلنا از شفت، محمدرضا محسنی در کارگاه آموزشی بازاریابی اجتماعی و اعتیاد در سالن میرزای شفتی با اشاره به اینکه اعتیاد ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: تولید مشتقات جدید مواد مخدر و عرضه آن در بسته‌بندی‌ها لوکس و برندهای مختلف زنگ خطری برای جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان است.

فرماندار شفت با بیان اینکه سن اعتیاد به مواد مخدر به 13 تا 15 سال کاهش یافته، افزود: بهره‌گیری توزیع کنندگان مواد مخدر از ابزارهای نوین ارتباطی اعتیاد را به درب همه خانه‌ها رسانده است و کسی از آن مصون نیست.

وی با اشاره به اینکه کوتاه‌شدن زمان مصرف و نداشتن علایم ظاهری پس از استعمال برخی از مواد مخدر صنعتی تشخیص ابتلا به اعتیاد را برای خانواده سخت کرده، افزود: آموزش‌های نوین و مستمر در مدارس و دانشگاه‌ها و اماکن عمومی می‌تواند راه‌گشا باشد.

محسنی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر منحصر به دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط نیست، افزود: پیشگیری و درمان اعتیاد باید به باور اجتماعی تبدیل شود.

نماینده‌عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد روزانه 9 نفر بر اثر ابتلا به بیماری اعتیاد و عوارض ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهند، افزود: اعتیاد، ریشه  30 درصد ابتلای افراد به بیماری ایدز است و از سوی دیگر 10 درصد جامعه معتادان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و این موضوع تهدیدی جدی برای خانواده‌ها و فرزندان این جامعه است .

فرماندار شفت در ادامه بر لزوم بهره‌گیری بیشتر از معلمان و روحانیان برای آگاهی بخشی به جامعه هدف در این شهرستان تاکید کرد و افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و استفاده از روش‌های نوین ارتباطی می‌تواند موثر باشد .

گفتنی است، محمد حسین شاهکویی دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در این کارگاه آموزشی حضور داشت.

در راستای اشتغال زایی بهبود یافتگان بیماری اعتیاد در شهرستان شفت از ابتدای سال 96 تا آذرماه سال 97 مبلغی بالغ بر 600 میلیون تومان در قالب تسهیلات کم‌بهره به 34 نفر اعطا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز