خبرگزاری کار ایران

سفیر هند در تهران:

از پول نفت ایران مالیات کم می کنیم/توافق قرارداد ترجیحی ایران و هند نهایی شده است

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۴۱۷

سفیر هند در ایران تاکید کرد: پول نفت که در یوکوبانک واریز می شود، مشمول مالیات است و بانک مرکزی ایران باید راهکارهای این مسئله را پیدا کند. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سوراب کومار در همایش هند فراسوی تحریم ها که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، با اشاره به جهش اقتصادی کشور متبوعش در چند سال اخیر گفت: امروز هند یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا است و طی سال های اخیر تولید ناخالص ملی این کشور به 7.6 درصد رسیده است. 

وی ادامه داد: پیش بینی کارشناسی اقتصادی بر این است که طی 15 سال آینده هند یکی از قدرت های بزرگ اقتصادی جهان خواهد بود. بهبود 23 رتبه ای این کشور در لیست سهولت کسب و کار و جایگاه 77 نشان از اقتصاد رو به رشد این کشور دارد.

سفیر هند در تهران با بیان اینکه تقاضای داخلی موتور محرک اقتصاد هند است، اظهار داشت: درحالی که تجارت جهانی از سال 97 تاکنون 2.5 برابر افزایش داشته اما در هند بیش از 10 برابر رشد داشته است. در حال حاضر 26 درصد از صادرات هند، خدمات مهندسی است که متاسفانه سهم ایران از این خدمات بسیار کم است. این در حالی است که صادرات کالا به ایران دو میلیارد و 700 میلیون دلار بوده و در ردیف 29 مقصد صادراتی هند است.

کومار افزود: مقصد اول صادراتی هند دبی است در حالی که در سال 2000 صادرات ما صد میلیارد دلار بوده امروز این رقم به 769 میلیارد دلار رسیده است. تجارت دو کشور ظرفیت رسیدن به عدد 20 میلیارد دلار را دارد.

وی درخصوص فروش نفت و نحوه تسویه آن تصریح کرد: پول فروش نفت در یوکوبانک هند موجود است و در حال حاضر از فروش روزانه 300 هزار بشکه نفت، 540 میلیون دلار به حساب ایران در این بانک واریز می شود. 

سفیر هند در ایران با بیان اینکه این پول برای شما است و نمی توانیم بگوییم که آن را چگونه خرج کنیم، خاطرنشان کرد: زمانی که SPV راه افتاد، می توانید پول خود را منتقل کنید اما مکانیسم روپیه قوی تر است. پول نفت که در یوکوبانک واریز می شود، مشمول مالیات است و بانک مرکزی ایران باید راهکارهای این مسئله را پیدا کند. 

کومار با بیان اینکه مطابق تحریم های آمریکا، ایران می تواند دارو و کود کشاورزی را بدون محدودیت خریداری کند و لذا ما به دنبال تسهیل این تجارت هستیم، ابراز داشت: از دیگر فعالیت های مقامات دو کشور برای تسهیل تجارت امضای دو موافقتنامه در روزهای اخیر بوده است که یکی از آنها توافق قرارداد ترجیحی و دیگر قرارداد دوجانبه سرمایه گذاری است که به مراحل نهایی خود نزدیک شده است و امیدواریم طی هفته های آینده اجرایی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز