خبرگزاری کار ایران

سردار قاسم رضایی مطرح کرد:

کشف 42 تن مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور/ مهار و کنترل کامل بر مرزهای افغانستان و عراق

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۳۶۴

فرمانده مرزبانی ناجا از کشف کنترل مرزها و مبارزه با ورود مواد مخدر به کشور از مهمترین اولویت های مرزبانی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان است.

به گزارش ایلنا، سردار قاسم رضایی عصر امروز در شهرستان تایباد با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان بیش از 42 تن انواع مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور کشف و ضبط شده، گفت: بیش از 95 درصد آنها مواد مخدر صنعتی است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه کشور افغانستان بزرگترین تولید کننده انواع مواد مخدر در جهان است، اظهار داشت: طی هشت‌ماه امسال بیش از 500 تن انواع مواد مخدر توسط نیروهای مسلح در کشور کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به قاچاق کالا در مرزهای کشور گفت: کنار بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت خانواده‌های مرزنشین، مبارزه با قاچاق کالا و سوخت از دیگر رسالت‌های نیروهای مرزبانی است طوری‌که کشفیات کالا و سوخت قاچاق از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه در مرزهای کشور بیش از هفت برابر افزایش پیدا کرده است.

سردار رضایی افزود: با وجود گستردگی مرزهای دریایی و خشکی ایران، امنیت خوبی در مرزها برقرار شده و دشمن از این موضوع ناخشنود است.

وی اظهار داشت: این وضعیت وظیفه مرزداران را دوچندان می‌‌کند و می‌توان گفت مرز افغانستان مهار و مرزهای عراق به‌طور کامل کنترل شده اما در برخی مرزها هنوز مشکلاتی وجود دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: در برخی مرزها ترددهای غیرمجاز و تحرک‌های قاچاقیان مشهود است که در این زمینه با تعاملاتی که با نیروهای مرزبانی کشورهای همسایه داشته‌ایم این اقدامات نامناسب به حداقل رسیده است.

سردار رضایی گفت: برای مقابله با تهدیدها، مراقبت از مرز، مقابله با قاچاق مواد مخدر و کالا و ترددهای غیرمجاز و شرارت‌‌های مرزی برنامه‌هایی تدوین شده که نیازمند حمایت دولت و مجلس است.

وی با اشاره به نقش مرزنشینان در تامین امنیت پایدار مرزها افزود: مرزنشینان مرزبانان واقعی هستند که با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان پایبند به انقلاب، آرمان‌های امام راحل و شهدا هستند و اجازه نخواهند داد کوچکترین خدشه‌ای به اعتقادات نظام وارد شود.

نشست مشترک با فرمانده نیروی زمینی ارتش در شرق کشور، دیدار با علمای شیعه و اهل‌سنت، شرکت در جلسه شورای اداری تایباد و نشست مشترک فرماندهان مرزبانی ایران و افغانستان از مهمترین برنامه‌های سفر 2 روزه فرمانده مرزبانی ناجا به شهرستان تایباد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز