خبرگزاری کار ایران

به رغم تكذیب‌های پی در پی حزب الله لبنان اتفاق افتاد؛

ادامه انتشار مصاحبه‌های ساختگی روزنامه «الرای» كویت با سید حسن نصرالله

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۲۶

گزارشی كه امروز-چهارشنبه- در روزنامه الرای منتشر شده به طور رسمی تكذیب می‌شود،گزارش كه برخی پایگاه‌های اینترنتی لبنانی به رغم آنكه از اساس دروغ است،منتشر كرده‌اند.

روزنامه «الرای»كویت با وجود تكذیب های مكرر حزب الله لبنان همچنان به انتشار مصاحبه‌های خیالی و ساختگی خود با «سید حسن نصرالله»دبیر كل حزب الله لبنان ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا،پایگاه اینترنتی عربی پرس در گزارشی به شدت از ادامه انتشار مصاحبه‌های ساختگی روزنامه الرای  كویت با سید حسن نصرالله انتقاد كرد.

در این گزارش آمده است:اگر روزنامه نگار بلندپروازی باشی و بخواهی نزد مقاومت لبنان و حزب الله به جایگاهی برسی راهی جز آن نداری كه به دفتر روزنامه الرای بروی تا از خبرنگارانش به عنوان منابع غیر مستقیم برای رسیدن به این هدف استفاده كنی پس از آن می توانی هر آنچه در مورد اسرار بیشتر احزاب عربی كه در تعامل با رسانه‌ها محافظه كار هستند بدست بیاوری.

در گزارش عربی پرس آمده است:حزب الله لبنان به لحاظ رسانه‌ای به شدت شفاف و در عین حال به شدت محافظه كار است،به عبارتی مسوولان آن با شفافیت سخن می‌گویند و در جاهایی نیز سكوت اختیار می‌كنند و این در مرام آنها نیست كه سخنانشان را بواسطه منابعی از نوع منابعی كه الرای كویت با آنها كار می‌كند،بیان كنند.روزنامه‌ای كه بارها مصاحبه‌هایی كه به نقل از منابعی در حزب الله منتشر كرده به طور رسمی توسط حزب الله لبنان تكذیب شد.

در ادامه این گزارش آمده است: هر كسی مطالب روزنامه الرای كویت و گزارش‌های منسوب به دبیركل حزب الله لبنان را در این روزنامه پیگیری كند در وهله نخست به این نتیجه می‌رسد كه این روزنامه چه بسا وابسته به محور ایران-سوریه در كویت است اما پس از بررسی رویكرد و شیوه این گزارش ها و مضمون و زبان آنها كه با رویكرد و اصطلاحات سید حسن نصرالله یكی نیست، خواننده به اصل گزارش ها و جدیت شان شك می‌كند.

در گزارش همچنین آمده است:تماس با یك منبع اطلاع رسانی در حزب الله پاسخت را با یقین می‌دهد:«ما در گذشته این گزارش‌ها را تكذیب كرده‌ایم و این شیوه و رویكرد ایشان(سید حسن نصرالله)در تعامل با رسانه ها نیست و این اصطلاحات به كار رفته نیز اصطلاحات ایشان نیست!!» چه بسا گزارشی كه امروز-چهارشنبه- در روزنامه الرای منتشر شده به طور رسمی تكذیب می شود،گزارش كه برخی پایگاه های اینترنتی لبنانی به رغم آنكه از اساس دروغ است،منتشر كرده‌اند.

در ادامه گزارش می خوانیم: این نوعی لاف زنی رسانه ای است.هر گاه اتفاق جدیدی مربوط به لبنان یا منطقه رخ می‌‌دهد می‌بینیم كه این روزنامه تصویری از سید حسن نصرالله را در صفحاتش و نیز اطلاعاتی كه كم پیش می‌آید یكی از مسوولان حزب الله آنها را به رسانه‌ها بگوید منتشر می‌كند،سید حسن نصرلله كه دیگر جای خود دارد.

از طرف دیگر در این گزارش آمده است:دروغ پردازی در مورد یك شخصیت كوچك را می‌توان زیرسبیلی رد كرد اما دروغ پردازی در زمینه انتشار گزارش‌های پی در پی بدون توجه به تكذیب كردن‌های پی در پی توسط حزب الله، باعث می‌شود كه انسان به میزان حماقت در ادامه رویكرد آشكاری كه باهیچ عذر و بهانه‌ای نمی‌توان برآن سر پوش گذاشت،پی ببرد و این پرسش برایش پیش بیاید:یك روزنامه مشهور كویتی چه هدفی را از انتشار سخنان ساختگی منسوب به سید حسن نصرالله یا دیگر مسوولان در حزب الله لبنان،دنبال می كند؟و آیا مسوولان این روزنامه كویتی تصور می‌كنند كه كویت جدای از همه جا است و تكذیب رسمی كه قبلا توسط حزب الله اعلام شد و بی تردید در مورد گزارش امروز نیز صادر می شود،به آنجا نمی‌رسد؟

در پایان گزارش آمده است:پس از روزنامه تندرو«السیاسه»كویت كه به هواداری‌ اش از خط اسرائیلی در منطقه مشهور است،روزنامه‌های دیگری نیز پیدا شده‌اند كه با اسرائیلی‌ها بیعت می‌كنند و از ستایش كفش های قاتلان در ارتش اشغالگر اسرائیلی ابایی ندارند همانند همان كاری كه «عبدالله الهدلق»در روزنامه«الوطن»كویت كرد.اكنون این روزنامه الرای كویت است كه سومین روزنامه به شمار می‌رود كه به روزنامه‌های منتشر كننده گزارش‌های جعلی می‌پیوندد.

نكته جالب آن است كه سخنان منسوب به سید حسن نصرالله در روزنامه الرای كویت با وجود كذب بودنش، توسط یكی از خبرگزاری‌های رسمی كشورمان نیز ترجمه و در صدر اخبار این خبرگزاری قرار گرفته است!!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز