خبرگزاری کار ایران

سفیر سودان در دمشق:

سفر البشیر به سوریه یک تحرک دیپلماتیک- سودانی صرف بوده است

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۵۳۸

سفیر سودان در دمشق در حاشیه اظهارنظرها درباره سفر رئیس‌جمهوری این کشور به سوریه با هواپیمای روسی، این قدام را موضوعی کاملا طبیعی توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «خالد احمد محمد» سفیر خارطوم در دمشق  در مصاحبه با شبکه ۲۴ تلویزیون این کشور اعلام کرد: «هیچ مانعی برای همکاری با کشور دوستی چون روسیه و استفاده از هواپیماهای آن در سفر عمر البشیر رئیس‌جمهوری سودان وجود ندارد». 

وی تاکید کرد که دیدار البشیر فقط یک تحرک دیپلماتیک سودانی صرف بوده و از سوی هیچ کشور دیگری دیکته نشده است.

محمد در پاسخ به پرسشی در مورد گمانه‌زنی‌ها از احتمال دست داشتن کشورهایی چون روسیه و عربستان سعودی در سفر البشیر به سوریه گفت: «سودان کشوری با حاکمیت مستقل است که رهبری سیاسی آن بازیچه دست هیچ کس نبوده و خود می‌داند که چه باید انجام دهد». 

این مقام دیپلماتیک گفت: «رهبر سودان هر تصمیمی را که به صلاح کشور و جهان عرب باشد، ‌اتخاذ می‌کند». وی تاکید کرد که دیدار عمر البشیر از سوریه فقط اقدامی سودانی و برآمده از نهاد قدرت همین کشور بوده است.

محمد با اشاره به اینکه این دیدار ضربه محکمی به شایعه‌پراکنی رسانه‌ها درباره روابط نزدیک سودان- اسرائیل به شمار می‌آید،‌ گفت: «سودان کشوری دشمن رژیم صهیونیستی است و هیچ زمانی موضع خود را در قبال این موضوع تغییر نداده است». 

عمر البشیر پس از پایان دیدار کوتاه و ناگهانی خود از دمشق و بحث و رایزنی با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه به خارطوم بازگشت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز