خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

پیشنهاد خلع سلاح شیمیایی سوریه به ابتکار ایران ارائه شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۵۰

این‌ که هنگام رای‌گیری درباره تصمیم مربوط به نقش سازمان منع تسلیحات شیمیایی در اجرای برنامه نابودسازی سلاح شیمیایی در سوریه، ماده ویژه‌ای به ثبت رسیده و طی آن تمام کشورهای غیر عضو به پیوستن به کنوانسیون مربوطه فرا خوانده شدند، بسیار مهم است. یک راز را افشا می‌کنم: این ماده به پیشنهاد ایران ارائه شد و آمریکا از آن حمایت کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه روسی «کامرسانت» گفت که یکی از مواد تصمیم سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره پیوستن تمام کشور‌ها به کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی، طبق پیشنهاد ایران به ثبت رسید.
به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، لاوروف گفت: «این‌ که هنگام رای‌گیری درباره تصمیم مربوط به نقش سازمان منع تسلیحات شیمیایی در اجرای برنامه نابودسازی سلاح شیمیایی در سوریه، ماده ویژه‌ای به ثبت رسیده و طی آن تمام کشورهای غیر عضو به پیوستن به کنوانسیون مربوطه فرا خوانده شدند، بسیار مهم است. یک راز را افشا می‌کنم: این ماده به پیشنهاد ایران ارائه شد و آمریکا از آن حمایت کرد.»
۱۸۹ کشور عضو سازمان منع تسلیحات شیمیایی هستند. آنگولا، مصر، کره‌شمالی، میانمار، سودان جنوبی و همچنین رژیم صهیونیستی هنوز به کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی نپیوسته‌اند.
وزیر خارجه روسیه با یادآوری این که ایران در قرن بیستم دو بار از سلاح شیمیایی آسیب دیده است، گفت: «به عقیده من ایران ماده تکمیلی بسیار صحیحی را پیشنهاد کرد.»
شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه گذشته قطعنامه مربوط به مساله سوریه در حمایت از طرح سازمان منع تسلیحات شیمیایی در راستای نابودسازی سلاح شیمیایی در سوریه را به اتفاق آرا تصویب کرد.
قرار است اواسط ماه نوامبر کنفرانس جدیدی با شرکت طرف‌های درگیر سوری در ژنو برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز