خبرگزاری کار ایران

مازندرانی درجشنواره بین المللی سینما حقیقت خوش درخشیدند

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۲۴۵

دوازدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت که از 18 آذر در پردیس سینمایی چارسو تهران آغاز شد ، عصر 25 آذر- با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، امسال مستند های' آسک ' اثر مهدی زمانپور کیاسری، ' دلبند ' به کارگردانی یاسر طالبی و ' لِسِک ' ساخته محمدرضا وطن دوست در سینما حقیقت حضور داشتند تا شاهد حضور پررنگ فیلم سازان مازندرانی در این رویداد جهانی باشیم.

جشنواره سینما حقیقت٢١ تا ٢٤ آذرماه همزمان با تهران در ساری نیز برگزار شد.

در جشنواره امسال تندیس نقره‌ای شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ 100 میلیون ریال به «محمدرضا وطن‌دوست» کارگردان فیلم «لِسِک» تعلق گرفت.

در خلاصه موضوع مستند «لسک» آمده است: «رقیه از هفده سالگی به مدت ده سال در انتظار بازگشت همسرش یحیی مانده است... »

همچنین جایزه شبکه مستند با حضور سلیم غفوری مدیر شبکه مستند به برگزیده اهدا شد. این جایزه شامل لوح افتخار و جایزه نقدی شبکه مستند به مبلغ 70 میلیون ریال به «یاسر طالبی» کارگردان فیلم «دلبند» تقدیم شد.

در این فیلم، قصه شیرین زندگی مادری تنها و مهربان که در دامنه البرز مرکزی به همراه گاوهای خود روزگار می گذراند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پیامی موفقیت مستندسازان مازندران را در جشنواره مستند سینمای ایران تبریک گفت.

محمود شالویی گفت: سینما حقیقت و فیلم های مستند زبان گویای واقعیت های جامعه محسوب می¬شوند از این رو تولید فیلم مستند با نگاه تصویرسازی و انعکاس فضای اجتماعی و فرهنگی، گره گشای بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز