خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور شهری استانداری مازندران:

المان های ماندگار با مضامین قرآنی در سطح شهرها نصب شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۲۳۱

مدیر کل امور شهری استانداری مازندران گفت: المان های مناسب و ماندگار با مضامین اخلاقی آیات قرآنی در سطح شهرهای استان نصب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،سید محمد محمدی تاکامی صبح امروز در نشست مدیران روابط عمومی شهرداری های استان با رویکرد پایتخت ایران که در استانداری مازندران برگزار شد در توضیح این طرح اظهار داشت: پایتخت کتاب ایران عنوان طرحی در ایران است که بر مبنای آن هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود. 

وی افزود: طرح "انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران" با هدف توسعه فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهادهای نو و ابتکاری، اثربخش و پایدار برگزار می‌شود.

مدیر کل امور شهری استانداری مازندران گفت: بر اساس این فراخوان شهرداری هایی که می توانند در این طرح شرکت کنند اعلام آمادگی کنند که پس از توضیح طرح مطروحه 15 شهر مازندران در این طرح شرکت کردند ،انتظار می رود این شهرها با ارائه  برنامه ها و طرح های خود در حوزه کتاب و کتابخوانی و کمک و همکاری شورای شهرها در این طرح انتخاب شوند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ اسلامی و مضامین اخلاقی آیات قرآن کریم با نصب المان در سطح شهرها ،افزود: نصب المان باید بگونه ای باشد تا اثر بخشی این امر مهم درتبیین و ترویج فرهنگ شهروندی محسوس باشد.

مدیر کل امور شهری استانداری مازندران خواستار شد تا شهرداری ها در نصب المان های قرآنی در جهت ترویج این فرهنگ اهتمام ویژه داشته باشند چرا که شهرداری ها به دلیل اشرافیت به حریم شهری می توانند در توسعه فرهنگ قرآنی و اسلامی موثر باشند.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و لازم است به بهترین شکل ممکن دستاوردهای انقلاب به مردم اطلاع رسانی شود.

 محمدی افزود: شهرداریها برنامه های متنوع در حوزه های مختلف به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در نظر گرفته شود و اینکه شهرداری ها در برپایی این مراسم با فرمانداریها هماهنگ بوده و کمک بگیرند.

وی در خاتمه از برگزاری دومین دوره مسابقات عملیات تکمیلی آتش نشانی های مازندران در شهرستان نور خبر داد و افزود: این مسابقه از 8 صبح تا 4 بعدازظهر روز پنجشبه 30 آذر ماه برگزار می شود که تاکنون بیش از 100 نفر در مسابقات شرکت کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز