خبرگزاری کار ایران

درویشکردار خبر داد:

اجرای طرح نظارتی شب یلدا در گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۹۷۷

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت گیلان گفت: با توجه به در پیش بودن شب یلدا و ضرورت تعادل قیمت ها در بازار، طرح نظارتی شب یلدا تا پایان آذرماه اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت استان گیلان گفت: با نزدیکی شب یلدا و به لحاظ نیاز خانوارها به تهیه مواد غذایی خاص(نظیر آجیل و تنقلات، شیرینی، میوه و...)،  به منظور بهینه کردن وضعیت توزیع و اعمال قیمت مناسب و جلوگیری از سوء استفاده برخی عوامل فرصت‌طلب در بازار این کالاها، طرح نظارتی ویژه شب یلدا به مدت پنج روز از مورخ 26 /9 /97 لغایت 30 /9 /97  با اولویت نظارت بر کالاهایی نظیر آجیل و تنقلات، شیرینی و میوه (هندوانه)  در سطح عرضه اجرا می‌شود.

محمد درویشکردار ضمن تاکید بر ضرورت کنترل و تنظیم بازار جهت فراهم شدن آرامش روانی برای مردم در آستانه جشن شب یلدا گفت: تا جایی که به سازمان ما مربوط است تلاش داریم مقدمات برگزاری یلدایی بدون نگرانی را برای آسایش مردم فراهم کنیم.

وی افزود: در همین راستا کنترل و نظارت برقیمت فروش، نصب برچسب و صدور فاکتور انواع شیرینی در قنادی ها، نظارت برقیمت آجیل و تنقلات، بررسی فاکتورهای خرید و کنترل رعایت درصد سود عمده و خرده فروشی و وضعیت نصب برچسب قیمت، اعمال کنترل برقیمت انواع میوه ، بررسی فاکتورها و رعایت درصد سود عمده و خرده فروشی توسط میادین میوه و تره بار، واحد های خرده فروشی میوه و کنترل وضعیت نصب برچسب قیمت و نظارت بر وضعیت قیمت سایرکالاها و خدمات در دستور کار این سازمان به صورت ویژه قرار گرفته است. 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت گیلان در پایان افزود: این مهم با تشدید نظارت، برگزاری نشست با روسای اتحادیه‌های ذی‌ربط و رصد مداوم روند قیمت کالاهای هدف و جلب مشارکت حداکثری اتحادیه‌های صنفی در کنترل عملکرد اعضاء و همچنین تامین مناسب کالاهای موردنظر از اهداف اصلی این طرح نظارتی است. البته نظارت و هوشیاری مردم در ارائه گزارش تخلفات صنفی به سامانه تلفنی۱۲۴ قطعا در بهبود نظارت بازار اثربخش و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز