خبرگزاری کار ایران

۵۸ معترض فرانسوی در تظاهرات امروز بازداشت شدند

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۴۸۸

پلیس فرانسه امروز-شنبه- ۵۸ نفر را در همان دقایق اولیه تظاهرات جلیقه‌زردها در پاریس بازداشت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار،‌ رادیو «فرنس اینفو» به نقل از رئیس پلیس فرانسه اعلام کرد که امروز- شنبه- شمار تظاهرکنندگان در پاریس به حدود هزار نفر رسید و پلیس ۵۸ معترض را بازداشت کرده است. 

این پنجمین شنبه متوالی است که اعتراض‌های جلیقه زردها در سراسر فرانسه ادامه می‌یابد. این در حالی است که دولت این کشور قانون افزایش مالیات بر سوخت را که انگیزه اصلی آغاز موج مخالفت‌ها بود،‌ لغو کرده است. 

تعداد افراد بازداشت‌شده در مقایسه با شنبه گذشته که ساعت ده به وقت محلی حدود ۳۰۰ نفر دستگیر شدند،‌ کاهش یافته است. 

حدود ۸۰۰۰ نفر از نیروهای پلیس ویگان‌های امنیتی  در سراسر پاریس مستقر شده‌اند که توسط ۱۴ خودروی زرهی و یک تیم سواره‌نظام حمایت می‌شوند. 

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه، روز دوشنبه گذشته سلسله اقداماتی را برای کاهش خشم مردم و افزایش ارزش خرید اعلام کرد و حداقل دستمزدها ۱۰۰ یورو تعیین شد.

ماکرون و دولتش قانون مالیات بر بازنشستگانی که درآمد ماهانه آنها کمتر از ۲۰۰۰ یورو است و همچنین مالیات بر ساعات کار اضافی را لغو کردند.  اما این اقدامات، جلیقه زردها را قانع نکرده و آنها مردم را به حضور برای برگزاری تظاهرات مجدد در هفته جاری دعوت کرده‌اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز