خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع:

عزت هر کشوری وابسته به قدرت و توان دفاعی است

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۳۳۷

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع عزت هر کشوری را وابسته به قدرت و توان دفاعی آن کشور خواند و گفت: صنایع دفاعی به لحاظ برخورداری از متخصص ترین نفرات و پیشرفته ترین فناوری ها به عنوان صنایع راهبردی کشور محسوب می شود .

به گزارش ایلنا، امیر دریادار رستگاری در همایش تبیین دکترین مقاومت که در دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به ضرورت افزایش قدرت دفاعی و نظامی نظام جمهوری اسلامی ایران ، بازدارندگی را  از عوامل ثبات، امنیت و توسعه کشور عنوان کرد.

امیر رستگاری  با اشاره به تاثیر صنایع راهبردی  دفاعی و نظامی در حوزه  های «سیاسی»، «دفاعی و امنیتی»، «تولید علم و دانش» و «اقتصاد» تصریح کرد: توانمندی کشور در عرصه  صنعت دفاعی،  توسعه، دیپلماسی فعال و در نهایت انسجام، قدرت و غرور ملی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش بازدارندگی قدرت دفاعی کشور ها در محیط بین الملل تصریح کرد: در روابط بین الملل و سیاست خارجی ؛ چنانچه دیپلماسی ها به نتیجه نرسید بسیاری از کشورهای صاحب قدرت متوسل به گزینه های نظامی خواهند شد ، لذا باید با تقویت توان دفاعی و بازدارندگی فعال اجازه تحقق چنین رویکردی را از آنان سلب کرد .

وی قدرت دیپلماسی و عزت هر کشوری را وابسته به قدرت و توان دفاعی آن کشور خواند و افزود: صنایع دفاعی به لحاظ برخورداری از متخصص ترین نفرات و پیشرفته ترین فناوری ها به عنوان صنایع راهبردی کشور محسوب می شود .

وی با اشاره به جنبه های علمی صنایع دفاعی در توسعه کشور ریشه بسیاری از  پیشرفت‌های علمی را  مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح عنوان کرد و اظهار داشت: قرن ۲۱ قرن ربات ها ،  وسائط بدون سرنشین ،هوش مصنوعی، نانو و کوانتوم است و بنابراین اساس باید در این راستا فعالیت خود را بیشتر کنیم چراکه در آینده قدرت دست کشورهایی خواهد بود که به این چهار مورد، مخصوصاً دانش کوانتوم دست یافته باشند.

گفتنی است این همایش با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم استان آذربایجان‌شرقی، از سوی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه برگزار  شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز