خبرگزاری کار ایران

با وجود بارش‌های اخیر؛

تراز آب در سد امیرکبیر همچنان منفی است

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۶۱۳

مدیر امور بهره برداری از سد و نیروگاه برق‌آبی امیرکبیر تاکید کرد: با وجود بارش‌های اخیر، تراز آب این سد به عنوان یکی از سدهای تامین‌کننده آب شرب شهر تهران همچنان منفی است.

به گزارش ایلنا، مهدی فتوکیان با اعلام این خبر گفت: ساخت سد امیرکبیر با هدف تامین آب شرب شهر تهران در سال ۱۳۳۶ آغاز و در سال ۱۳۴۰ به بهره‌‌‌‌برداری رسید و از همان ابتدا به دلیل موضوعات حاکمیتی تامین آب شرب شهر تهران تحت مدیریت شرکت آب منطقه‌‌‌‌ای تهران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ظرفیت مخزن سد امیرکبیر حدود ۱۸۳ میلیون متر مکعب است، اظهار داشت: هم‌‌‌‌اکنون حدود ۱۱۸.۷ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد وجود دارد که تقریباً برابر حجم موجود در مدت مشابه سال گذشته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بارش‌‌‌های اخیر باعث افزایش حجم آب در پشت سد نشده است، تصریح کرد: بارش‌های اخیر در ارتفاعات اغلب به صورت برف بوده که تاثیر این بارش‌ها هم‌‌‌‌‌اکنون مشخص نیست و در بهار با ذوب شدن برف و بارش‌های بهاری تاثیرش مشخص می‌شود. از طرفی بخشی از آب حاصل از بارش‌ها جذب زمین شده و عملا تاثیری روی سد نداشته است.

فتوکیان میزان بارندگی حوضه آبریز سد امیرکبیر را از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۸ آذر، افزون بر ۱۴۸.۸ میلی‌متر برشمرد و خاطرنشان کرد: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹۰ درصد رشد نشان می‌دهد اما با این حال تراز آب همچنان سیر نزولی داشته و فقط روند منفی شدن آن کندتر شده است.

تاسیسات سد و نیروگاه برق‌آبی امیرکبیر از نظر جغرافیایی در استان البرز قرار دارد، اما به دلیل موضوعات حاکمیتی تامین آب شرب شهر تهران، مدیریت، بهره‌برداری و نگهداری از آن برعهده شرکت آب منطقه‌ای تهران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز