خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت نفت در سایه افزایش سهام آسیا و کاهش تولید اوپک

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۴۰۳

قیمت نفت امروز- چهارشنبه- همزمان با بهبود بازار سهام و کاهش تولیدات اوپک در سال ۲۰۱۹ به منظور ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا حدود یک درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، تحلیلگران معتقدند که قیمت نفت در سایه اختلال در صادرات نفت لیبی پس از تسلط عناصر مسلح محلی بر میدان نفتی «الشراره» بزرگ‌ترین میدان نفتی این کشور، حمایت شده است.

قیمت جهانی نفت خام برنت دریای شمال در ساعت پنج و ۴۳ دقیقه امروز- چهارشنبه- به وقت محلی با فزایش یک و یک دهم درصدی معادل ۶۶ سنت به هر بشکه ۶۰ دلار و ۸۶ سنت رسید.

قراردادهای پیش روی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش یک و یک دهم درصدی معادل ۵۷ سنت، به هر بشکه ۵۲ دلار و ۲۲ سنت رسید. 

افزایش قیمت نفت متاثر از افزایش بازار سهام آسیا در روز چهارشنبه نیز بوده است. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که مذاکره با چین برای خاموش کردن آتش جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان ادامه خواهد داشت. 

تحلیلگران اقتصادی با وجود تقویت بازار در روز سه‌شنبه نسبت به کاهش رشد اقتصادی هشدار می‌دهند.

بانک «بارکلیز» انگلیس با پیش‌بینی قیمت کالاهای اولیه در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد: «خطر اصلی در چشم‌انداز کوتاه‌مدت، کاهش سریع فعالیت های اقتصادی است».

در زمینه تاثیر فاکتورهای سیاسی در بازار نفت باید گفت که افزایش قیمت‌ها در هفته جاری متاثر از تصمیم کشورهای عضو اوپک و دیگر تولیدکنندگان غیر عضو از جمله روسیه برای کاهش سطح تولید به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز نیز بوده است.

بانک «ای ان زد» استرالیا امروز اعلام کرد که کاهش تولیدات اوپک حتما باعث ثبات در بازار خواهد شد.

قیمت نفت در دوره‌ای از اول اکتبر گذشته تا زمان اعلام کاهش سطح تولید، باکاهش قیمت یک سومی رو‌به‌رو بود. با این وجود، برخی تحلیلگران اقتصادی هشدار می‌دهند که احتمالا این توافق تاثیر مورد انتظار را نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز