خبرگزاری کار ایران

آمار باز هم انصاری را فیکس می‌کند

جابر «پدیده» استقلال

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۳۳۴

استقلال فردا در یک بازی حساس میزبان پدیده مشهد است و برای ماندن در کورس قهرمانی باید 3 امتیاز این دیدار را به جیب بزند

به گزارش ایلنا،استقلال فردا در یک بازی حساس میزبان پدیده مشهد است و برای ماندن در کورس قهرمانی باید 3 امتیاز این دیدار را به جیب بزند. اما وضعیت خوب دوتیم در این روزها از یک طرف و آمار و ارقام مربوط به بازی‌های گذشته آنها از طرف دیگر، احتمال ثبت یک تساوی دیگر را افزایش می‌دهد. اغلب رویارویی‌های قرمزهای مشهد و آبی‌پوشان تهران کم گل بوده و با تساوی به پایان رسیده است.

مرد 6 امتیازی

پدیده مشهد لیگ چهاردهم به لیگ برتر آمد و از آن زمان تاکنون 8 بار برابر استقلال به میدان رفته است. حاصل این رویارویی‌ها برای آبی‌پوشان تهرانی 2 برد، 5 تساوی و یک شکست بود. آبی‌پوشان در مجموع 5 گل زده و 5 گل خورده دارند. یعنی در مجموع 8‌بازی همان تعداد گل زده‌اند که در بازی هفته گذشته دروازه سپیدرود را  در 90 دقیقه باز کردند. بهترین گلزن استقلال در برابر حریف مشهدی همان بازیکنی است که  آمار گلزنی‌اش برابر سپیدرود رشت باعث شد تا پس از مدت‌ها در ترکیب اصلی به میدان برود و با زدن یک گل دیگر به تنهایی بهترین گلزن  استقلال مقابل قرمزپوشان رشتی شود. جابر انصاری در بازی رفت و برگشت لیگ شانزدهم موفق به باز کردن دروازه پدیده شد تا استقلالی‌ها با نتایج یک بر صفر و 2 بر یک به برتری برسند. در اردوی استقلال جابر تنها بازیکنی است که سابقه گلزنی به این تیم مشهدی را دارد. امید نورافکن و سجاد شهباززاده هم دیگر گلزنان استقلال برابر پدیده بودند که البته گل‌های آنها فقط یک امتیازی بود اما هر گل جابر به حریف مشهدی 3 امتیاز ارزش داشت. زننده یکی دیگر از گل‌های استقلال هم محمدحسین مرادمند مدافع پدیده بود که همچنان در این تیم توپ می‌زند. این گل به خودی هم برای استقلال فقط یک امتیاز داشت. این موضوع باز هم شانس شماره 11 سابق و 24 جدید آبی‌ها را برای فیکس شدن دوباره افزایش می‌دهد. به خصوص که او نشان داد این روزها چقدر آماده است و انگیزه دارد.

رحمتی 3 کلین‌شیت و یک باخت

 در 8 بازی که استقلال و پدیده مشهد برابر هم قرار گرفتند، 5 بار رحمتی، 2 بار فروزان و یک بار هم حسین حسینی دروازه‌بان بودند. رحمتی در این 5 بازی 3 کلین شیت دارد و 3‌گل هم دریافت کرده است. فروزان هم یکبار کلین‌شیت کرده و یک گل خورده دارد. حسینی هم در همان یک بازی یک گل خورده اما آبی‌پوشان 2 بر یک برنده شدند. این کارنامه شانس رحمتی را برای فیکس شدن افزایش می‌دهد. البته وینفرد شفر نمی‌تواند از عملکرد خوب حسینی در برابر سپیدرود بگذرد. از طرف دیگر تنها برد پدیده مقابل استقلال درشرایطی رقم خورده که رحمتی درون  دروازه بود.

منصوریان مرد ویژه این بازی است!

نکته جالب دیدارهای استقلال و پدیده مشهد به علبرضا منصوریان بر می‌‌گردد. آبی‌پوشان فقط 2 بار موفق به شکست دادن تیم مشهدی شده‌اند که هر 2 بار علیمنصور سرمربی این تیم بود. تنها باخت استقلال برابر این تیم هم در شرایطی رقم خورد که علیمنصور روی نیمکت آبی‌ها حضور داشت. در سایر بازی‌ها بدون منصوریان دوتیم همیشه امتیازها را تقسیم کرده‌اند.2 بار امیر قلعه‌نویی، 2 مرتبه پرویز مظلومی و یکبار هم شفر سرمربی استقلال برابر پدیده بودند که همگی یک نتیجه یک – یک و همچنین صفر- صفر کسب کرده‌اند. شفر در بازی برگشت صفر – صفر را گرفته و اگر بخواهد راه ژنرال و سوبله چوبله را برود پنجشنبه تساوی یک – یک رقم می‌خورد که نتیجه خوبی برای استقلال نیست.

دومین تقابل شفر و یحیی، این بار در آزادی

یحیی گل‌محمدی فردا برای چهاردهمین بار برابر استقلال قرار می گیرد. او در 13 بازی گذشته 5 برد، 5 تساوی و 3 شکست را مقابل آبی های تهران تجربه کرده است. جالب اینکه درست مانند تیم پدیده، هر دو شکست یحیی زمانی اتفاق افتاده که همتای او روی نیمکت استقلال علیرضا منصوریان بود! منهای علیمنصور، یحیی فقط یک بار به استقلال قلعه‌نویی باخته است. حالا باید دید وینفرد شفر می‌تواند در دومین رویارویی‌اش با این مربی جوان او را شکست دهد  یا نه؟ تقابل اول شفر و یحیی در تبریز با نساوی بدون گل استقلال و تراکتور سازی به پایان رسید و حالا نوبت پیرمرد آلمانی است تا در خانه استقلال یعنی ورزشگاه آزادی رو در روی این مربی پرسپولیسی تیمش را برای رسیدن به برد هدایت و رهبری کند. نکته امیدوارکننده برای استقلالی‌ها این است که یحیی در 3بازی اخیر 2 شکست و یک تساوی برابر استقلال به دست آورده و برنده نبوده!

این 4  نفر

در بین بازیکنان حال حاضر دو تیم، جدا از جابر انصاری که سابقه زدن 2 گل به حریف را در کارنامه دارد و همچنین محمدحسین مرادمند که یک گل به خودی درون دروازه پدیده کاشته بود، حسین مهربان هم سابقه گلزنی به استقلال و مهدی رحمتی و اکبر صادقی هم سابقه دادن پاس را دارند. در واقع مردان تاثیرگذار در اردوی حریف بیشتر هستند. مگر اینکه استقلال برخلاف همیشه این بار با توپ پر به مصاف حریفی بیاید که اغلب ترمزش را کشیده و به نوعی حکم گربه سیاه را برای آبی‌پوشان دارد.    

 

 

 

 

    

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز