خبرگزاری کار ایران

تصمیم غیرمنتظره و خطرناک شفر در بازی با پدیده

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۵۷۱

دیروز سایت‌های مختلف خبر دادند که رحمتی قرار است جمعه به ترکیب استقلال برگردد و پس از هفته‌ها نیمکت‌نشینی در لیگ برتر مقابل پدیده بازی کند. هنوز مشخص نیست که این تصمیم نهایی باشد، ولی رسانه‌ها دیروز به گمانه‌زنی درباره این تغییر پرداختند.

به گزارش ایلنا، مهم‌ترین دلیلی که گفته می‌شود شفر را به این فکر انداخته، آماده شدن رحمتی برای بازی با صنعت نفت در جام حذفی است. استقلال قبل از نیمه نهایی جام حذفی در لیگ با پدیده و پارس جنوبی بازی می‌کند و ظاهرا شفر می‌خواهد از این دو بازی برای آماده شدن رحمتی استفاده کند. حدس دیگر این است که مصاحبه انتقادی حسینی در برنامه نود مدیران باشگاه را عصبانی کرده و نیمکت‌نشینی‌اش می‌تواند دلیل انضباطی داشته باشد.

حسینی در نود تنها به شرح ماوقع پرداخت و اگر باشگاه برای او تنبیه انضباطی در نظر گرفته، بهتر است به صراحت اعلام کند، ولی اگر این تغییر از سوی شفر بوده، تصویری که در این مدت از او ساخته شده را مخدوش می‌کند. مربی آلمانی در استقلال نشان داده که بدون توجه به نام‌ها، تنها بازیکنان آماده و آنها که بیشتر در خدمت تاکتیک تیمش باشند را به زمین می‌فرستد. او تیم را در شرایط بحرانی تحویل گرفت و بدون توجه به سکوها و توصیه‌ اطرافیان، بازیکنانی را که به آنها باور داشت به زمین فرستاد و توانست نتایج خوبی بگیرد.

یکی از مهم‌ترین تصمیمات شفر اطمینان به حسینی بود و دروازه‌بان جوان استقلال هم جواب این اعتماد را به بهترین شکل داد. او در آخرین بازی هرچند سرانجام گل خورد، ولی نمایش خوبی داشت و بارها مقابل مهاجمان سایپا مقاومت کرد. دیروز اما خبر رسید که شفر می‌خواهد برای آماده شدن رحمتی در بازی جام حذفی، حسینی را در لیگ نیمکت‌نشین کند.

استقلال می‌تواند ادعا کند که جام حذفی در شرایط فعلی برایش اهمیت بیشتری دارد. قهرمانی در لیگ برتر از دست رفته و قهرمانی در جام حذفی سه هدف رسیدن به آسیا، رضایت هواداران و تمدید قرارداد شفر را همزمان تامین می‌کند. اگر استقلال به این جمع‌بندی رسیده بهتر است در جام حذفی هم بهترین ترکیب را به زمین بفرستد و مثل لیگ حسینی درون دروازه بایستد. اگر قرار است شفر در جام حذفی از سیستم چرخشی استفاده کند و مثل دوره‌های قبل به نیمکت‌نشین‌ها فرصت بازی بدهد، یعنی این جام اهمیت ویژه‌ای ندارد و بهتر است مسابقات لیگ را قربانی نکند.

در تمام تیم‌های بزرگ که دو دروازه‌بان آماده دارند، ترتیب دو دروازه‌بان مشخص است و دروازه‌بان دوم دو راه بیشتر ندارد: تمکین از تصمیم مربی یا جدایی. در همین فصل رومرو، اوسپینا، براوو و مینیوله در یونایتد، آرسنال، سیتی و لیورپول انتخاب دوم هستند و تنها در مسابقات حذفی به زمین می‌روند. هر چهار دروازه‌بان ملی‌پوش هستند، با این حال اعتراضی به نیمکت‌نشینی نداشتند و فقط به خاطر جام جهانی پیش‌رو ممکن است یکی یا دو تا از آنها مجبور به انتقال قرضی شوند.

تصمیم شفر اگر به دلیل آماده شدن رحمتی باشد، وجه دیگری هم دارد که تخریب روحیه و خروج از فرم حسینی است. دروازه‌بانی که تازه رکورد شکسته و در اوج آمادگی است باید همچنان بازی کند و نیمکت‌نشین کردنش می‌تواند ضربه بزرگی به تیم بزند. تصمیمات شفر تا امروز عاقلانه و حرفه‌ای بوده و رسانه‌ها و هواداران به همین خاطر از او حمایت کرده‌اند، ولی خبر بازگشت رحمتی به ترکیب اگر درست باشد، منطق محکمی ندارد و حداقل از مربی باتجربه‌ای مثل شفر انتظار نمی‌‌رود.

آرمن ساروخانیان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز