خبرگزاری کار ایران

نیروی انسانی کارآمد و خلاق تعیین کننده قدرت و توان سازمان هاست

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۲۷۹

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری توسعه سرمایه انسانی را یکی از مهمترین اهداف راهبردی سازمان‌های توسعه یافته در عصر حاضر برشمرد و گفت: امروزه قدرت سازمان‌ها را سرمایه مادی، ماشین آلات و تجهیزات رقم نمی‌زنند، بلکه نیروی انسانی کارآمد و خلاق تعیین‌کننده قدرت و توان رقابتی سازمان‌هاست.

 به گزارش ایلنا، «جمشید تقی‌زاده» در نشست تعالی سازمانی و ارزیابی تعالی منابع انسانی صندوق بازنشستگی کشوری که با حضور مدیران ارشد، اعضای هیأت مدیره و کارشناسان و ارزیابان تعالی منابع انسانی در صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، با بیان اینکه عصر حاضر، عصر برنامه‌ریزی برمبنای داده‌های علمی است، افزود: طبق باور صاحب نظران علم مدیریت منابع انسانی، سازمان‌های توسعه یافته تنها از طریق به کارگیری الگوهای پیشرفته توسعه سرمایه انسانی، آموزش در سازمان و بالابردن قابلیت‌های کارکنان می‌توانند پاسخگوی نیازهای سازمان‌ها با سرعت و انعطاف بیشتری باشند.

 وی با تأکید بر اینکه تعالی منابع انسانی راهی به سوی بالندگی سازمانی و به مثابه نوعی سبک زندگی کاری است، ادامه داد: کارشناسان مدیریت بزرگترین مزیت نسبی در دنیای رقابتی آینده را نیروی انسانی کشورها و سازمان‌ها می‌دانند.

او با اشاره به اینکه امروزه ارزش افزوده ذهن‌ها با ارزش‌تر از ارزش افزوده سایر منابع است، گفت: به همین منظور بسیاری از مشکلات امروزی ما در حیطه تجهیزات و امکانات نیست، بلکه در حیطه انسان‌ها است.

 مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اگر بپذیریم که سرمایه انسانی، بزرگترین و باارزش ترین دارایی هر سازمان و کشوری محسوب می‌شود، باید بپذیریم هر چیز که باارزش تر و گرانبهاتر باشد به حفظ و نگهداری، مراقبت و مدیریت بهتر نیز نیازمند است.

 تقی‌زاده تأکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به ماموریت خود که ارائه خدمات بیمه‌های اجتماعی در امور بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت به جامعه هدف است که همانا قشر معزز بازنشستگان هستند، همواره کوشیده است تا ارائه خدمات به نحو احسن و با حفظ کرامت انسانی و صیانت از حقوق شهروندی انجام پذیرد.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، ارتقای سرمایه انسانی و حرکت به سوی تعالی سازمانی به عنوان یکی از موضوعات استراتژیک صندوق همواره مد نظر بوده است.

او کارکنان را از ارکان اساسی بهبود بهره‌وری در سازمان خواند و افزود: ما تمام تلاش خود را برای جذب، نگهداشت، توسعه و به‌کارگیری منابع انسانی دانش محور و ارتباط مستمر و سازنده با کارکنان و ذینفعان به کار می‌بندیم تا با در اختیار گرفتن این مزیت رقابتی فردای خود را بسازیم.

وی در ادامه اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری با سابقه‌ای نزدیک به نیم قرن با هدف یکپارچه سازی و بهبود فرآیندها و فعالیت‌های منابع انسانی خود در دهمین دوره تعالی منابع انسانی انجمن مدیریت منابع انسانی شرکت کرده است و می‌خواهد خود را در معرض ارزیابی بیرونی قرار دهد و نسبت به وضع موجود منابع انسانی خود آگاهی بیشتری کسب کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: صندوق همانطور که در بیانیه مأموریتش آمده است، همواره آمادگی دارد تا نسبت به بازنگری فرآیندهای منابع انسانی، بهبود و چابک‌سازی آن اقدام کند و با دستیابی به یکی از سطوح تعالی افتخاری دیگر در مجموعه افتخارات قریب به ۵ دهه تلاش خود ثبت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز