خبرگزاری کار ایران

برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ارمنستان/ شانس بالای حزب پاشینیان برای پیروزی

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۱۸۱

شهروندان ارمنستان امروز- یکشنبه- در راستای تقویت روند اصلاحات برای انتخاب اعضای پارلمان جدید پای صندوق‌های رأی رفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از فرنس ۲۴، مردم ارمنستان در جهت تقویت وعده‌های اصلاحاتی «نیکول پاشینیان»، رئیس دولت موقت در انتخابات پیش از موعد پارلمانی این کشور شرکت کردند.

پیش‌بینی می‌شود که حزب پاشینیان اکثریت آرا را به دست آورد و مسیر تحقق وعده‌هایش با عنوان انقلاب اقتصادی گشوده شود.

پاشینیان ۴۳ ساله، روزنامه‌نگار سابق ارمنستان در ماه می گذشته و پس از رهبری اعتراضات مسالمت‌آمیز چند هفته‌ای علیه دولت که سقوط «سرژ سرکیسیان» رئیس حزب حاکم این کشور را به دنبال داشت، نخست‌وزیر این کشور شد. اما در مسیر اصلاحات که پاشینیان وعده آن را داده بود،‌ مانع‌تراشی شد و این روند، چند ماه به دلیل مخالفت حزب سرکیسیان که در رأس پارلمان است، متوقف شد. 

پارلمان ارمنستان پس از چند ماه مانورهای سیاسی نخست‌وزیر و افزایش اعتراض‌ها در سطح خیابان‌ها،‌ ماه گذشته منحل و موجب برگزاری انتخابات زود هنگام شد. 

پیش بینی می‌شود که حزب پاشینیان اکثریت آراء را کسب کند تا بتواند گامی رو به جلو برای تشکیل صحنه سیاسی این کشور و آغاز انقلاب اقتصادی خود بردارد.

پاشینیان در جمع هواداران خود در جشن هفته گذشته گفت: «ما ارمنستان را به یک کشور صنعتی پیشرفته تبدیل می‌کنیم و صادرات آن را افزایش خواهیم داد». وی قول داد بهترین انتخابات را در ارمنستان برگزار کند و از تقلب و خیانت در آراء جلوگیری کند.

پاشینیان ماه گذشته از پست نخست‌وزیری استعفا داد تا مطابق قانون اساسی ارمنستان زمینه را برای انجام انتخابات زودهنگام فراهم کند. وی در حال حاضر رئیس دولت موقت است. ناظران سیاسی پیش بینی می‌کنند که پاشینیان پس از تسلط حزبش بر پارلمان به پست خود بازگردد. قرار بود انتخابات پارلمانی ارمنستان در سال ۲۰۲۲ میلادی برگزار شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز