خبرگزاری کار ایران

«سرو بالایِ سَهی» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۷۳۲

آلبوم «سرو بالایِ سَهی» به خوانندگی محمداسماعیل قنبری روانه­ بازار موسیقی شد.

به گزارش ایلنا، آلبوم «سرو بالایِ سَهی» به آهنگسازی و نوازندگی تار امیر شریفی و خوانندگی محمداسماعیل قنبری و نوازندگی تنبک حسین زمانی روانه­ بازار موسیقی شد.

این آلبوم که ساز و آوازی در حوزه­ موسیقی دستگاهی ایران است با رویکردی هنری و جدی و با نیت حفظ اصالت­‌های موسیقی کلاسیک ایرانی تولید شده است.

در دفترچه­ این آلبوم به قلم امیر شریفی که پیش از این آهنگسازی و تولید و نشر آلبوم‌­هایی چون «برافشان»، «چهارسو»، «حُزّان» و «مجموعه تصانیف عارف قزوینی »را در کارنامه­ دارد می­‌خوانیم:

امروزه با رشد فزاینده‌ی گرایشاتِ مردم پسند در موسیقی ایرانی، بیش از پیش شاهد رنگ باختن یکی از هنری­‌ترین اَشکال ارائه­‌ی موسیقی دستگاهی؛ یعنی ساز و آواز و در مقابل شاهد رونق کم سابقه­‌ی تصنیف و ترانه‌خوانی در موسیقی ایران هستیم؛ این نخستین ضرورتی است که ما را به طراحی و اجرای این ساز و آواز نسبتاً بلند ترغیب نمود.

امیر شریفی که عضو هیات علمی دانشکده­ موسیقی دانشگاه هنر است چهار قطعه برای این آلبوم ساخته و دو تصنیف از رپرتوار تصانیف قاجاری را برای این آلبوم تنظیم کرده­ است.

مراسم رونمایی این آلبوم با حضور عوامل تولید و اجرای زنده­ بخش­‌هایی از این آلبوم دوشنبه 19 آذر ساعت 20 در گالری آ واقع در خیابان کریم­خان­‌زند،خیابان آبان جنوبی کوچه­ اردشیر ارشد پلاک 7 برگزار خواهد شد.ورود برای علاقمندان آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز