خبرگزاری کار ایران

دلایل اوج گیری آبی ها در لیگ برتر

تولد دوباره استقلال زیر بارش باران نقره ای/ به جمع مدعیان خوش آمدید!

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۶۱۳

استقلال با یک نمایش دلپذیر موفق شد سپیدرود را شکست دهد و ورود خود به جمع مدعیان را جشن بگیرد.

به گزارش ایلنا، شهر باران های نقره ای میزبان جدال عجیبی بود. سپیدرودی هایی که خود را به ورزشگاه بیرون از شهر رسانده بودند. عده ای به چتر پناه برده بودند و دسته ای دیگر بدون اعتنا به باران سیل آسا، ارتش سرخ گیلان را تشویق می کردند. آبی ها هم حضور داشتند. آنها به امید پیروزی مجدد تیمشان مقابل نماینده شهرشان، بیش از حد مجاز به ورزشگاه سرازیر شده بودند و خیلی هایشان با اعتراض ورزشگاه را ترک کردند و اجازه ورود به آنها داده نشد.

نتیجه نهایی چیزی از آب درآمد که خوشبین ترین استقلالی و بدبین ترین سپیدرودی هم فکرش را نمی کرد. آبی ها با کاپیتانی وریا با انگیزه تر از هر زمانی بودند و در اردوی تیم میزبان، شور و هیجانی دیده نمی شد. 5-0. یک نتیجه دور از انتظار که یک نفر هم آن را پیش بینی نکرده بود. سپیدرودی که دل خیلی از هوادارانش را خالی کرد و استقلالی که امید را به هوادارانش هدیه داد.

گفتنی درباره سپیدرود و دست خالی علی کریمی زیاد است اما پس از مدتها کمی از آبی های پایتخت بگوییم. تیمی که مدتها بود نمی شد با اطمینان تمجیدش کرد؛ چرا که پر از ایراد بود و کمیتش می لنگید اما تیم کنونی پیرمرد آلمانی همانی شده که فصل پیش بود. همان تیم بی رحم که به یک گل و دو گل راضی نمی شود. همان تیمی که پلن های رسیدنش به تور دروازه حریف از تعداد انگشتان یک دست تجاوز می کند. استقلالی که نمی شود دوستش نداشت.

چرخشی، فعلا در روزهای خوش:

شب قبل از بازی مشخص شد که دروازه استقلال بازهم دستخوش تغییر می شود. این بار حسینی به گل رفت و توانست سرانجام در این فصل کلین شیت کند. دو سیو مناسب به کمک تیر دروازه، گلر 26 ساله را در وضعیت روحی خوبی قرار داد. رحمتی هم معترض نبود. فعلا سیستم جنجالی چرخشی، مشکل ساز نبوده است. استقلال حالا با 9 کلین شیت سردمدار لیگ از این حیث است. آنها فقط از پرسپولیس بیشتر گل دریافت کرده اند.

زوج همگون در خط دفاعی:

بعد از چند زوج متفاوت، گویی بالاخره پیرمرد آلمانی به زوج مورد علاقه اش در قلب خط دفاعی رسیده است. مصدومیت پژمان منتظری این فرصت را به زوج چشمی دانشگر داد تا در کنار هم اخت پیدا کنند و با روحیات هم آشنا شوند. حالا استقلال در 4 بازی اخیر گلی دریافت نکرده است. هر دو نفر در حمله ها خطرساز هستند و با استفاده از قوای جوانی شان در کورس ها کم نمی آورند. دانشگر کم کم با جو یک تیم پرهوادار کنار آمده و چشمی هم فشارهای چند وقت اخیر را به فراموشی سپرده است. در سمت چپ خد دفاعی زکی پور هم‌آرامش خاطر پیدا کرده و در سمت راست وریا به کمک فرشاد محمدی مهر تاثیرگذار هستند ودر هر بازی باید منتظر یک پاس گل از آنها بود.

فرماندهان جدید خط میانی:

نقطه عطف استقلال بدون تردید دو هافبک میانی آنها هستند. رفتن امید ابراهیمی و سرور جپاروف خیلی برای آبی ها گران تمام شد. آنها دو مهره تاثیرگذار خود را از دست دادند و هفته ها طول کشید که این پست، بار دیگر برای آنها به نقطه قوت تبدیل شود. علی کریمی چند هفته ای می شود که با مصدومیت خداحافظی کرده است. او توپ لو نمی دهد. قدرت بازیخوانی اش فوق العاده است. کمتر می توان او را در حالتی که دید که سرش پایین باشد. دریبل های ریزی که می زند؛ یاد بوسکتس را زنده می کند. کریمی به موقع با شوت های خود دروازه حریفان را هم تهدید می کند و اگر دست امین جوادی مقدم نبود؛ شاید الان نام او هم در صف گلزنان دیده می شد.

اما نفر کناری. پلن شگفت انگیز شفر، روی دیگری از فرشید باقری را به همگان نشان داد. وظایف در میانه میدان تقسیم شد. کریمی وظایف تدافعی را به عهده گرفت و کمربند وسط زمین را به دست گرفت. باقری هم این اجازه را پیدا کرد تا برای تمام توپ های سوم به سمت محوطه جریمه حریف حمله کند. همان کاری که جواد نکونام درش تبحر داشت و در فوتبال اروپا، فرانک لمپارد استاد انجام دادنش بود. دو بازی و سه گل! یک آمار معرکه و شگفت انگیز از بازیکنی که حالا بهترین گلزن تیمش است. فرشید در کنار حفظ توپ بالا و چرخش بازی فوق العاده اش و بازی تک ضربی که به نمایش می گذارد یک گلزن قهار هم هست.

سیری ناپذیرها:

مدتها بود چنین استقلالی را ندیده بودیم و اتفاقا سوال هواداران آبی هم از سرمربی تیمشان این بود که چرا دیگر آن استقلال سیری ناپذیر در زمین حضور ندارد. چرا این تیم بعد از زدن یک گل عقب می نشیند و میلی برای زدن گل های بیشتر ندارد. هنوز هم دلیل این اتفاق به صورت کامل مشخص نشده اما آبی ها در دو بازی اخیر دوباره همانی شده اند که فصل پیش بودند. بی رحم. سریع و خشن. تیمی که عاشق زدن گل های بیشتر است. این تیم را نمی شود دوست نداشت.

نزدیکی درون و بیرون زمین:

به تعویض های استقلال توجه کنید. تبریزی آمد و اگر بدشانس نبود می توانست حداقل یک گل به ثمر برساند. رضا آذری وارد میدان شد و اولین گل این فصل خود را به ثمر رساند. الهیار هم علی رغم زمان کوتاهی که به میدان رفت جان تازه ای به فاز هجومی تیم داد. در سوی مقابل سید حسین حسینی و جابر انصاری هم در این بازی از ابتدا به ترکیب اضافه شدند. جابر با انگیزه فراوانش هم گل زد و هم پایه گذار چند موقعیت بود. حسینی هم کلین شیت کرد و وظیفه اش را به نحو احسن انجام داد. نیمکت استقلال حالا به ترکیب اصلی نزدیک شده و آنها می توانند در روند بازی تغییر ایجاد کنند و مثمر ثمر باشند. بی تردید این بهترین اتفاق برای کادر فنی هر تیمی است. آنها در صوتر گره خوردن بازی می توانند روی نبوغ نفرات نیمکت نشین حساب باز کنندو با آنها به حریف ضربه نهایی را وارد کنند.

عادت شیرین:

سه برد پیاپی برای اولین بار در لیگ امسال. 4 بازی بدون گل خورده. تعداد گل هایی که هفته به هفته بیشتر می شود. آبی ها در حال عادت کردن هستند. مانند فصل قبل. تیمی که مدام می برد و به سختی دروازه اش باز می شود. تیمی که در هیاهوی جنگ میان سه تیم بالای جدول، کم کم خودش را به صدر نزدیک کرده و باید در نیم فصل دوم آنها را هم وارد بازی قهرمانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز