خبرگزاری کار ایران

حسینی میلانی:

پروژه‌هایی که توجیه محیط زیستی نداشته باشند، نباید بودجه بگیرند

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۳۷۲

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران بر ضرورت تشکیل نظام یکپارچه مدیریت محیط زیست در مدیریت شهری تهران تاکید کرد.

سید آرش حسینی میلانی در نشست ارائه سیاست‌ها و برنامه‌های اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در حوزه ارزیابی و توجیه پروژه‌های محیط زیست شهری، به برنامه سوم توسعه شهر تهران اشاره کرد و گفت: در برنامه پنج ساله سوم شهر تهران، قطعا در حوزه محیط زیست باید اطلاعات دقیق‌تر و با شفافیت بیشتر در دسترس مدیران قرار گیرد.

وی بر ضرورت یکپارچه‌سازی نظام اطلاعات محیط زیست در مدیریت شهری تاکید کرد و اظهار داشت: باید با یک نظام هماهنگ و یکپارچه، همه اقدامات و فعالیت‌های محیط زیستی شهرداری تهران مدیریت و نظارت شود.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه امسال به پروژه‌هایی که توجیه محیط زیستی نداشته باشند، نباید بودجه تعلق گیرد، تصریح کرد: باید نظام جامع مدیریت محیط زیست جدی گرفته شود تا پروژه‌ها به لحاظ محیط زیستی در حین اجرا و بعد از آن با مشکل مواجه نشوند.

حسینی میلانی ادامه داد: موضوعاتی از قبیل کمبود آب در تهران و لزوم توجه به صرفه‌جویی آن و فرهنگ‌سازی در این زمینه در راستای تغییر الگوی مصرف، کاهش هزینه‌های غیرضروری، ارتقای چرخه مدیریت پسماند با تکیه بر تفکیک از مبداء از جمله مباحثی است که باید با استفاده از توان، تخصص، تجربه مدیران و کارشناسان مربوطه به آنها پرداخته شود.

وی بر تجهیز و آماده‌سازی ادارات محیط زیست در شهرداری برای سال ۹۸ تاکید و خاطرنشان کرد: تهیه گزارش‌های موردی برای مسئولان مناطق با تمرکز بر مشکلات حاد محیط زیستی در هر منطقه و تهیه شاخص‌های منطقه‌ای براساس چارچوب SOE و SDG کمک خواهد کرد تا مسایل و راهکارهای زیست محیطی در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز