خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:

مبارزه با فساد نباید فضای کسب و کار کهگیلویه و بویراحمد را مختل کند

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۱۵۲

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: در شرایطی که تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز معیشت مردم را با مشکل مواجه کرده باید با مفاسد اقتصادی برخورد جدی تری صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، جبار کیانی پور در نشست گفت و گوی بخش خصوصی با دولت گفت: مبارزه با فساد در دستور کار سه قوه است و همه باید برای شکوفا شدن کسب و کار در استان تلاش کنند.

وی بیان کرد: اما با این حال مبارزه با مفاسداقتصادی فضای کسب و کار کشور و استان را تحت شعاع قرار داده است و ما به هر بانک و موسسه ای مراجعه می کنیم، این فضا دست و پای مدیران ما را بسته و تحت تاثیر قرار داده است و علیرغم تلاش ها برای راه اندازی واحد ها و رشد تولید، متاسفانه ترکشهای مبارزه با این مفاسد به سمت تمام دستگاه های اجرایی رفته و فضای کسب و کار ما متاثر از این رفتار است.

کیانی پور خاطرنشان کرد:  بحث مبارزه با مفاسد و فساد در کشور و استان در دستور کار همه قوا قرار گرفته است و از طرفی بهبود معیشت مردم و رفع مشکلات افزایش نرخ ارز و مقابله با تحریم ظالمانه علیه کشور موضوعاتی است که بر روی آن هدفگذاری و تاکید شده است.

وی گفت: مدیران ما و به ویژه حوزه صنعت، معدن و تجارت به جدیت درگیر کنترل بازار، قیمت های تمام شده کالا، دغدغه تولید و حوزه های مختلف است و ما نیز درگیر این مواردیم و امروز مبارزه با مفاسد اقتصادی که ما نیز اعتقاد داریم که اگر در جایی فساد باشد باید بدون اغماض برخورد شود، فضای کسب و کار استان را تحت الشعاع قرار داده است.

کیانی پور با بیان اینکه در زمینه حفظ سرمایه های اجتماعی باید تلاش شود، افزود: از نظر نرخ بیکاری در کشور کهگیلویه و بویراحمد رتبه قابل قبولی دارد و این نتیجه تلاش های دولت و بخش خصوصی است.

رییس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها باید در کمیته برنامه ریزی و کارگروه امور زیربنایی  بحث و تبادل نظر شود.

وی گفت: رئیس جمهوری و مجموعه دولتمردان به دلیل اینکه تجارت زمینه ساز روابط سیاسی بین ملت ها است روی دیپلماسی اقتصادی تاکید جدی دارند.

کیانی پور افزود: اعزام هیات تجاری اتاق بازرگانی  یاسوج به اسلواکی در راستای برقراری روابط بیشتر و راه یابی به بازارهای اروپایی بوده است. براساس تقسیم کار صورت گرفته در اتاق ایران و با توجه به پتانسیل های موجود اتاق بازرگانی یاسوج معین ایران و اسلواکی انتخاب شده است و در همین راستا اعزام هیئت به این کشور در دستور کار ما قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ شرکت خارجی نیز در این رویداد شرکت داشتند، تصریح کرد: شرکت در رویداد بزرگی که ۲۱ کشور اروپایی به همراه چین و تایوان در آن حضور داشتند در شرایطی که تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال شده بود یک دستاورد بزرگ بود.

این فعال اقتصادی  گفت: در شرایطی که اسلواکی با ویتنام که جمعیتی مشابه ایران دارد حدود ۲ میلیارد  دلار روابط تجاری دارد ایران نیز می تواند حجم مبادلات اقتصادی را با این کشور افزایش دهد.

وی گفت: مهمترین خروجی سفر به اسلواکی این بود که اروپا تحریم های ظالمانه علیه ایران را غیرقانونی می داند و تجار باید زمینه ساز سیاست های مسالمت آمیز علیه ملت ها شوند.

کیانی پور افزود: در اواخر ماه دسامبر یک نشست با معاون بخش ملی سازمان سرمایه گذاری این کشور نیز برای حوزه هایی که استان در آنها توانمند است مانند گیاهان دارویی و صنایع دستی برگزار و طبق آن روند ادامه کار با اروپا طراحی خواهد شد.

وی بیان کرد: ظرفیت های شهر یاسوج پایتخت طبیعت بودن، ییلاق استان های جنوبی، طبیعت بکر و کریدور شمال جنوب کشور است.

کیانی پور ابراز داشت: استانی که یک درصد جمعیت و مساحت کشور را دارد باید به همین نسبت هم بتواند زمینه را برای جذب گردشگر فراهم کند.ش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز