خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج:

نقدینگی تنها دلیل رکود واحدهای صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد نیست

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۶۸۱

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج تاکید کرد که نقدینگی تنها علت رکود واحدهای صنعتی نیست.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "جبار کیانی‌پور " در سی و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد از بررسی وضعیت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی و خارج از شهرک‌های صنعتی استان توسط اتاق بازرگانی یاسوج خبر داد و اظهار داشت: ما معتقد هستیم که نقدینگی تنها علت رکود واحدهای صنعتی نیست، بلکه این مسأله علل متعددی دارد که مهم‌ترین علت آن را مدیریت بنگاه‌ها می‌دانیم.

وی با بیان اینکه 21 شهرک صنعتی مصوب و 12 شهرک صنعتی در حال واگذاری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، افزود: در مجموع 643 واحد صنعتی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد 248 واحد در شهرک‌های صنعتی و 395 واحد در خارج از شهرک‌های صنعتی استان قرار دارند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: از 248 واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان، 193 واحد بررسی شد که از این تعداد 61 واحد فعال، 24 واحد نیمه‌فعال و 108 واحد معادل حدود 56 درصد غیرفعال بودند.

کیانی پور بیان کرد: از 395 واحد صنعتی مستقر در خارج از شهرک‌های صنعتی، 86 واحد بررسی شد که از این تعداد 54 واحد فعال، 15 واحد نیمه‌فعال و 17 واحد معادل حدود 19.8 درصد غیرفعال بودند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی استان در مقایسه با واحدهای مستقر در شهرک‌ها به میزان بیشتری فعال هستند، گفت: علت این موضوع این است که واحدهای خارج از شهرک‌های صنعتی از تمرکز مالی بیشتری برخوردار بوده و امکان‌سنجی بهتری را انجام می‌دهند.

رئیس اتاق یاسوج بالا بودن نسبت تسهیلات اعطایی به منابع در بانک‌های استان، معوقات بانکی، فرسودگی ماشین‌آلات، بالا بودن قیمت تمام شده تولیدات و بالا بودن خدمات برق، گاز و آب و هزینه‌های حمل و نقل را از مهم‌ترین دلایل رکود واحدهای صنعتی استان عنوان کرد.

کیانی پور تعداد واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان را در بخش‌های مختلف شیلات، مرغداری، صنایع تبدیلی، پرواربندی، گلخانه، پرورش گاو شیری 787 واحد عنوان کرد و گفت: طبق بررسی از این تعداد 349 واحد فعال، 79 واحد نیمه‌فعال و 359 واحد معادل 45 درصد راکد هستند.

وی فرسودگی تجهیزات و تأسیسات، تسهیلات معوق، قیمت تمام شده بالا، مشکلات مدیریتی، قرار گرفتن در حریم شهر، مصادره کردن طرح توسط بانک‌ها، سرایت بیماری VHS، کاهش بارندگی و کمبود آب، معارضات اجتماعی و کمبود نقدینگی را از مهم‌ترین دلایل رکود واحدهای کشاورزی استان عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز