خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار خوزستان صورت گرفت؛

افتتاح اولین افلاک نما و رصدخانه ویژه دانش آموزان در سطح کشور در اهواز

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۰۷۱

اولین آسمان نما و رصدخانه ویژه دانش آموزان در سطح کشور، با اعتبار 400 میلیون تومان با حضور استاندار خوزستان در اهواز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این مجموعه که در دو بخش پلانتوریم* و رصدخانه ساخته شده است، توانایی رصد ۶ هزار اجرام آسمانی در اهواز را داشته و در بخش پلانتوریم با داشتن تجهیزات ویژه و ساختار منحنی می تواند به عنوان آسمان مجازی اطلاعات دقیقی در ارتباط با اجرام آسمانی در اختیار دانش آموزان بازدیدکننده قرار دهد.

همچنین در این بخش دانش آموزان می توانند با مشاهده اشکال مختلف اجرام آسمانی مثل سیارات، ستارگان، کهکشان ها و صورت های فلکی را مشاهده و مورد بررسی و مطالعه قرار دهند.

بخش رصدخانه نیز با داشتن ۴ تلسکوپ تخصصی توانایی رصد ۶ هزار جرم آسمانی مختلف را دارد.

سال گذشته ساخت این مجموعه نجومی و پژوهشی ویژه دانش آموزان  از سوی استاندار خوزستان مطرح شد و 250 میلیون تومان از هزینه ساخت آن نیز با کمک استانداری تامین شد.

استاندارخوزستان در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت تامین چنین تجهیزات و امکاناتی برای دانش‌آموزان علاقه مند، از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست طرح ساخت چند مجموعه نجومی مشابه این مرکز در سطح استان برای تصویب و تامین اعتبار در شورای آموزش و پرورش استان در دستور کار قرار گیرد.

* پلانتوریوم (آسمان نما یا افلاک نما): تالاری کمک آموزشی است که در آن حرکات زمین و ماه و ارتباط آن با خورشید فرا گرفته می‌شود و مفاهیم اولیه نجوم در درس علوم و فیزیک به صورت کاربردی آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز