خبرگزاری کار ایران

صبح امروز با حضور مدیران شهری انجام شد؛

مشارکت مردم در جمع‌آوری زباله از میدان راه‌آهن تا میدان تجریش

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۷۶۵

عضو شورای شهر تهران با اشاره به طرح مشارکت مردم در جمع‌آوری زباله از میدان راه‌آهن تا میدان تجریش گفت: مدیریت شهر بدون مشارکت و حضور شهروندان ممکن نیست؛ بلکه باید عرصه‌ها را برای حضور فعال و همیشگی شهروندان در محلات باز کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت نظری در حاشیه طرح نمادین جمع‌آوری زباله از سطح خیابان ولیعصر که صبح امروز از میدان راه‌آهن تا میدان تجریش اجرا شد، به خبرنگار ایلنا گفت: چهاردهم آذرماه، به عنوان روز جهانی کار داوطلبانه نام‌گذاری شده است که این روز با مصوبه شورای شهر تهران به هفته کار داوطلبانه افزایش یافته و هدف از آن نیز بهره‌مندی از مشارکت شهروندان در قالب کار داوطلبانه است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهر بدون مشارکت و حضور شهروندان ممکن نیست، اظهار داشت: تجربه نشان داده که هر گاه از مشارکت و حضور شهروندان در انجام امور بهره برده و نظرات آنان را مدنظر قرار داده‌ایم، بهترین نتایج حاصل شده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حضور شهروندان در سطح شهر باید حضوری فعال و موثر باشد، تصریح کرد: مشارکت شهروندان نباید یک مشارکت نمایشی و مقطعی باشد؛ بلکه باید عرصه‌ها را برای حضور فعال و همیشگی شهروندان در محلات باز کنیم و در این میان مدیریت شهری باید با تمام توان مقدمات این امر را فراهم کند؛ کمااینکه از ابتدای دوره پنجم شورای شهر تهران نیز این سیاست به عنوان یکی از اصلی‌ترین سیاست‌ها در دستور کار قرار گرفت.

نظری ادامه داد: مشارکت شهروندان در اداره محلات و محیط زندگی خود، سبب ارتقای حس تعلق و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه نیز خواهد شد؛ همانطور که در بسیاری از جوامع با نشاط بالا نیز شاهد هستیم که نشاط اجتماعی و احساس مسئولیت در شهر رابطه مستقیمی با مشارکت در امور شهر دارد.

وی با اشاره به برنامه جمع‌آوری زباله از سطح معابر تهران خاطرنشان کرد: طرح نمادین جمع‌آوری زباله از سطح خیابان امروز در طول خیابان ولیعصر از میدان راه‌آهن تا میدان تجریش با حضور بنده و برخی از مدیران شهری و فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد انجام شد تا این پیام را به جامعه بدهیم که خودمان در برابر شهر مسئولیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران افزود: آغاز این هفته با موضوع کار داوطلبانه و محیط زیست بود و در روزهای دیگر نیز برنامه‌های دیگری در سایر حوزه‌ها ازجمله ورزش و... انجام خواهد شد که امیدوارم مجموعه این اقدامات زمینه‌ساز مشارکت شهروندان در امور شهر تهران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز