خبرگزاری کار ایران

زاهدی در نطق میان دستور:

مفسدان اقتصادی در اطراف برخی مقامات ارشد دولت لانه کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۶۹۱

یک نماینده مجلس گفت: اخیرا برخی مقامات سیاسی اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که اگر کانال SPV برقرار شود، شامل حوزه نفت و گاز نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدمهدی زاهدی، در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در آستانه ۱۶ آذرماه  قرارداریم که این روز، یادآور شهادت ۳ دانشجوی عزیز دانشگاه تهران شهیدان قندچی، بزرگ نیا و شریعتی رضوی است، آنان که خون خود را برای مبارزه با استکبار فدای ملت کردند و آغاز مقاومت در برابر استکبار را کلید زدند، این روز تبدیل به یک جریان و درخت تنومند مقاومت در مقابل استکبار شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در مجلس شورای اسلامی مباحثی مطرح شد که لازم است در این زمینه روشنگری صورت گیرد، بیان کرد: عامل بدبختی، کسانی هستند که ده‌ها تن سکه را به دلالان و دزدان داده‌اند و الان در زندان به سر می برند یا اعدام شده اند.

وی با بیان اینکه عامل بدبختی ما نیستیم که با کنوانسیون استعماری CFT مخالفت می کنیم که همچون کاپیتولاسیونی دیگر است، افزود: عامل بدبختی کسانی هستند که میلیاردها دلار ارز کشور را به تعدادی از رانت خواران و دلالان در یک فاصله کوتاه زمانی دادند، آن ها ملت را به خاک سیاه نشانده‌اند.

زاهدی ادامه داد: عامل بدبختی و فقر در این کشور افراد مقاوم نیستند بلکه عناصر سست عنصری هستند که فکر می کنند با عقب نشینی پی در پی در برابر خواست آمریکایی ها می توانند، محبت آن ها را جلب کنند و با تئوریِ گرفتن بهانه از آمریکا، هر روز تن به ذلت بیشتر می دهند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با بیان اینکه عامل بدبختی آن مفسدان اقتصادی هستند که در اطراف برخی مقامات ارشد دولت لانه کرده اند و اجازه نمی دهند به پرونده آن‌ها رسیدگی شود، گفت: عامل بدبختی کسانی هستند که اجازه دورزدن تحریم‌ها را نمی دهند و فکر می کنند که اگر با کدخدا توافق کنند، مشکل کشور را حل می کنند.

وی افزود: اخیرا برخی مقامات سیاسی اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که اگر کانال SPV برقرار شود، شامل حوزه نفت و گاز نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اروپایی‌ها هنوز سیاست اعلامی خود را در خصوص SPV دنبال می کنند و صرفا صحبت می‌کنند و هنوز به صورت عملیاتی حرکتی را انجام نداده ا‌ند، گفت: اگر بنای اروپا بر عملیاتی شدن SPV باشد باید حوزه نفت  و گاز را نیز شامل شود.

زاهدی اظهار داشت: در خصوص ناکارآمدی در سیستم اجرائی کشور بحث های زیادی در رسانه ها و مجلس شده است، کاهش ارزش پول ملی، قیمت افسارگسیخته ارز و طلا، تورم زیاد، بیکاری، رکود، گرانی در اقلام خوراکی و مسکن مردم مشکلاتی هستند که کافی بود در کشوری یکی از این اتفاقات رخ می داد، آنگاه شبیه به فرانسه با آن مقابله می شد، اما مردم فهیم و صبور و انقلابی ایران اسلامی با دولتمردان کشور مدارا کردند.

وی افزود: ما نبایستی علت بسیاری از مشکلات را عدم همکاری ملت بنامیم که دیروز در استان سمنان، از عدم همکاری ملت نام برده شد، ملت چه کند؟ ملت ایران مشکلات را تحمل کرده است. چرا مشکلاتی که دولتمردان و ناکارآمدن در دولت برای مملکت و مردم ایجاد کرده اند، به حساب عدم همراهی ملت بگذاریم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه برخی از رسانه ها و برخی از سیاسیون، تلاش دارند تا کشور را دو قطبی کنند، اعلام می کنیم که راه نجات کشور، وحدت و کارآمدی است، بیان کرد: راه نجات کشور مدیران جهادی و انقلابی است، آن‌ها بایستی بیایند و کشور را از این مشکلات نجات دهند.

زاهدی با بیان اینکه مصوبه ۱۳ خرداد سال ۹۶ در شورایعالی فضای مجازی در خصوص پیامرسان ها معطل مانده است، اظهار داشت: وزرات ارتباطات باید به صورت جدی به دنبال عملیاتی شدن آن باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب بنیاد سابق آرشام مصادره شد و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اما دریغ که وزارت آموزش و پرورش وارد آن شود، بیان کرد: هزاران هزاران ملک و ثروت در این بنیاد سابق آرشام وجود دارد که اکنون بنیاد قدس نام گرفته است.

وی با بیان اینکه با این درآمد و ثروت می‌توان هزاران هزاران مدرسه ساخت؛ افزود: حتی در مقطعی برخی واگذاری ها صورت گرفته معلوم نیست چگونه است؟

زاهدی گفت: بخشی درآمدهای اختصاصی در آموزش و پرورش استان کرمان، متاسفانه به حساب اشخاص حقیقی ریخته شده است، از قوه قضائیه، وزارت آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می خواهم که به این موضوع رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز