خبرگزاری کار ایران

صدور ۱۵ سند تک‎برگ برای املاک تاریخی اداره ‎کل میراث فرهنگی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۵۹۹

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‎ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، از صدور ۱۵ سند تک‎برگ برای املاک تاریخی در تملک این اداره‎ کل از سوی اداره‎ ثبت اسناد و املاک استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سعید محمدپور اظهار داشت: اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در راستای ساماندهی اسناد مالکیت آثار تاریخی و فرهنگی در سطح استان، نسبت به تک‎برگ نمودن پانزده سند دفترچه‎ای و ساماندهی آنان اقدام کرد.

وی افزود: از آن‎جا که پیش از این تمام سندهای املاک اداره‎ کل میراث فرهنگی خوزستان به صورت دفترچه‎ای بود و برخی اطلاعات این املاک نظیر آدرس در آن‎ها مشخص نبود، تصمیم بر آن شد تا با هماهنگی اداره‎ کل دارایی استان خوزستان نسبت به تک‎برگ کردن تمام اسناد اقدام کنیم که در این خصوص همکاری خوبی میان دو دستگاه برای اجرایی شدن موضوع صورت گرفت.

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‎ کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به محل این املاک، بیان کرد: این 15 ملک، املاک تاریخی و فرهنگی‎ موجود در شهرستان‎های شوشتر، شوش، دزفول، بهبهان، سوسنگرد، مسجد سلیمان و آبادان هستند.

محمدپور با بیان این‎که اسناد تک‎برگ نسبت به دفترچه‎ای رسمیت بیشتری دارند به مزایای این نوع اسناد اشاره کرد و گفت: برخورداری از سیستم‌های امنیتی و الکترونیکی برای مقابله با جعل سند، دقت و سهولت در انجام هرگونه اقدام ثبتی بعدی، ارتقاء امنیت و آرامش روانی، پیشگیری از جعل اسناد و قابلیت بالای آن در اثبات مالکیت از جمله مزایای سند مالکیت تک‌برگ هستند.

وی ضمن تأکید بر این‎که این 15 ملک پیش از این به تملک اداره‎ کل میراث فرهنگی خوزستان درآمده و دارای سند دفترچه‎ای بودند، عنوان کرد: تملک از سوی دولت به منظور حفاظت صورت می‎گیرد و زمانی که یک ملک تاریخی به تملک دولت درمی‎آید، قوانین و مقررات ناظر بر مالکیت دولت بر آن حکومت می کند و قطعاً حفاظت بیشتری نیز از آن می‎شود.

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‎ کل میراث فرهنگی خوزستان در پایان خاطرنشان کرد کرد: آثار و بناهای تاریخی عمدتاً با اهدافی چون آزادسازی حرائم آثار ملی و جهانی، حفاظت و یا مرمت آن‎ها به مالکیت میراث فرهنگی درمی‎آیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز