خبرگزاری کار ایران

اختصاص یک میلیارد تومان برای ثبت و تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۶۷۶

معاون میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار جهت ثبت و تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی خوزستان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، مرجان شوشتری در این باره توضیح داد: آثاری که تحت عنوان آثار ملی شناخته می‎شوند، پس از بررسی و باتوجه به ضوابط و ارزش‎هایی که آن اثر دارد، ابتدا در فهرست آثار شناسایی شده قرار می‎گیرند و سپس پرونده ثبتی برای آن‎ها تهیه و ثبت می‎شوند و در نهایت به عنوان بناها یا محوطه‎های تاریخی یا آثار تاریخی مطرح می‎شوند.

وی افزود: در رابطه با آثار غیرمنقول که شامل بناها و محوطه‎های تاریخی هستند، این آثار علاوه بر ثبت برای حفاظت، ‌تعیین حریم هم می‎شوند که تحت عنوان نقشه عرصه و حریم تهیه و سپس به ثبت می‎رسند.

معاون میراث فرهنگی خوزستان گفت: امسال با همکاری بسیار شایسته مسوولان استانی به ویژه دکتر امید حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه‎‎ریزی خوزستان و کارشناسان وی به موضوع ثبت و تعیین عرصه و حرایم آثار تاریخی استان خوزستان پرداخته شد و مبلغ 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به موضوع ثبت و تهیه نقشه عرصه و حریم در سطح استان خوزستان اختصاص داده شد که قطعا کمک بسیار بزرگی در جهت حفاظت و نگهداری آثار ارزشمند استان خوزستان خواهد بود.

وی با تاکید بر این‎که همکاری شایسته اداره‎کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری خوزستان و سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان باعث اختصاص این بودجه شد عنوان کرد: سال گذشته (1395) در این خصوص اختصاص اعتباری نداشتیم و در مجموع نیز در کشور سابقه‎ای دال بر اختصاص چنین مبلغی برای این موضوع در سطح یک استان را سراغ ندارم.

شوشتری با ابراز خرسندی از این‎که مقامات استانی به فکر حفاظت از آثار تاریخی هستند افزود:‌اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و در رأس آن دکتر نشان زحمت بسیاری کشیدند تا بتوانند نیاز به این اعتبار را توجیه کنند و در عین حال باید از رییس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی و کارشناسان آن نیز تشکر کنم که بستر فرآهم شدن این اعتبار را فرآهم آوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز