خبرگزاری کار ایران

تصمیم کانادا برای کاهش تولید نفت هم‌زمان با توافق عربستان و روسیه

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۱۹۹

گزارش‌ها حاکی از تصمیم کانادا برای کاهش بی‌سابقه تولید نفت خود است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری راشا تودی، کاهش تولید از سوی کانادا که پنجمین تولیدکننده بزرگ نفت جهان است، همزمان با توافق عربستان سعودی و روسیه برای اتخاذ رویکردی واحد برای مدیریت بازار نفت صورت می‌گیرد.

این تصمیم در راستای تلاش برای مبارزه با سقوط قیمت نفت اتخاذ شده است.

در همین حال، منطقه آلبرتا در کانادا که با مشکل انتقال نفت به خارج از کشور مواجه است، بنا دارد برای کنار زدن این مسئله شماری قطار خریداری کند. 

شاخص نفت وسترن کانادا همچنان با قیمتی پایین‌تر از بشکه‌ای ۱۵ دلار مبادله می‌شود، یعنی حدود ۴۰ دلار پایین‌تر از نفت وست تگزاس اینترمدیت. این در حالی است که در هفته‌های گذشته نفت کانادا با اختلافی ۵۰ دلاری با دیگر شاخص‌های عمده انرژی به فروش می‌رسید. 

«راب بروئن»، رئیس شرکت نفتی آتاباساکا، گفت: «قیمت تمام شده تولید این نفت از قیمت فروش آن بیشتر است. این تفاوت قیمت بسیار آزاردهنده است.»

مشکل آلبرتا و کانادا اینجاست که پس از یک دهه تلاش، این منطقه هنوز نتوانسته خط لوله بزرگی برای انتقال محصولات خود به آمریکا یا اقیانوس آرام پیدا کند. 

اکنون دولت فدرال آلبرتا در تلاش است تا با خریداری چندین دستگار قطار ۱۲۰ هزار بشکه در روز نفت به خارج بفرستد. به گفته «ریچل نوتلی» فرماندار این منطقه، این اقدام حدود ۳۵۰ میلیون دلار کانادا (۲۶۳ میلیون دلار آمریکا) خرج به دنبال خواهد داشت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز