خبرگزاری کار ایران

ضرورت توجه ویژه به آموزش مرزبانان و ارتقای آمادگی‌های عملیاتی

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۶۶۵

فرمانده مرزبانی کشور گفت: مرزبانی سنگر دفاع از نظام است و آموزش‌ها به مرزبان، باید مستمر و برای ارتقاء آمادگی عملیاتی باشد.

به گزارش ایلنا، سردار قاسم رضایی در نشست هم اندیشی با معاون آموزش ناجا، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره ستواندوم "مصطفی عبدالملکی"، با اشاره به وظایف مرزبانان در مرزها، اظهار داشت: مرزبانی سنگر دفاع از نظام و صیانت از مرزها  یک مأموریت حساس است، مرزبانان علاوه بر تأمین امنیت پایدار در مرزها، وظیفه حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه اهمیت به نیروی انسانی امری ضروری است، افزود: مرزبانی با توجه به شرایط سخت خدمتی و جغرافیایی، نیروی "انسانی محور" است و می‌بایست که در مقوله‌های آموزشی و مرزی، توجه ویژه‌ای به آموزش نیروی پایور و وظیفه برای ارتقاء توان رزمی و عملیاتی شود.

فرمانده مرزبانی کشور تصریح کرد: پلیس یک مأموریت انتظامی با رویکرد اجتماعی دارد و یک مأموریت نظامی و دفاعی، که این دو مأموریت با یکدیگر متفاوت است؛ در مأموریت پلیسی باید با رویکرد  اجتماعی به جامعه  پرداخته شود اما در حوزه نظامی، دفاعی و مرزی، آموزش‌ها باید بر اساس مهارت‌های نظامی و دفاعی برای دفاع از مرزهای کشور باشد.

سردار رضایی در خاتمه مأموریت‌های حوزه دریایی مرزبانی را حساس دانست و خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد مأموریت‌های مرزبانی ناجا مربوط به دریا است که باید ساز و کار آن بر اساس مدیریت دریایی پیش بینی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز