خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد:

همرنگ یکی از چهره‌های کم نظیر در حوزه باستان شناسی کشور بود

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۰۵۷

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در مراسم یادمان باستان شناس گیلانی اظهار داشت: بهروز همرنگ یکی از چهره های کم نظیر در حوزه باستان شناسی کشور بود.

به گزارش ایلنا از رشت، یادمان باستان شناس گیلانی، مرحوم بهروز همرنگ با حضور شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونین، همکاران اداره کل، پژوهشگران و فعالان حوزه میراث فرهنگی در سالن همایش های پژوهشکده گیلان شناسی استان برگزار شد.

شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم همرنگ گفت: باستان شناسان، پژوهشگرانی هستند که بر فرهنگ مادی انسان و جوامع گذشته که بسیار محدود و در مواقعی حتی غیر ممکن است، پژوهش و مطالعه می‌کنند و بهروز همرنگ با تمام این توصیف یکی از کم نظیران در باستان شناسی کشور بود.

امیرانتخابی گفت: ضایعه فقدان چنین مردی از حوزه باستان شناسی که مایه وجودیش، اشتیاق و ذوق بود، بسیار دردناک و غیرقابل جبران است.

وی با تسلیت به خانواده آن مرحوم و خانواده بزرگ میراث فرهنگی گفت: تحقیقات نیمه تمام و پژوهشهای بهروز همرنگ میبایست توسط همکاران باستان شناس اداره کل تکمیل و در اختیار علاقمندان به این حوزه قرار بگیرد و این راه جزء به همت و علاقه توسط همکاران وی بار معنی را نخواهد گرفت.

در پایان این مراسم از کتاب گمانه زنی به منظور لایه نگاری شهر تاریخی ماسوله که از تحقیقات مرحوم بهروز همرنگ بود رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز